فرمول جدید برای حل مشکلات مسکن مهر

افزایش قیمت های ساخت درپروژه های مسکن مهر ،پیمانکاران این پروژه را به حدی مستاصل کرده است که آنها خود داوطلبانه با طراحی بسته ای تحت عنوان “راهکارهای برون رفت از چالشهای مسکن مهر” و تقدیم آن به مدیران میانی وزارتخانه راه وشهرسازی درصدد رفع مشکلات خود برآمده اند. محتوای این بسته پیشنهادی و از مهمترین محورهای آن شامل پیشنهاد واگذاری ساخت واحدهای تجاری واداری پروژه های مسکن مهر با شرایط ویژه به انبوه سازان مسکن مهر است.

جعفرقرائتی ستوده –دبیرانجمن صنفی تولید کنندگان و فن آوران صنعتی ساختمان- با اعلام این خبر درگفت وگو با صما گفت: سال گذشته همزمان با افزایش قیمت مسکن مهر ،وزارتخانه راه وشهرسازی به زعم خود با یک فرمولی غیرکارشناسی درصدد جبران این افزایش هزینه ها برآمد که این راهکارها هیچ کدام اثربخش نبود.این امر باعث شده است تا انجمن متبوع ما داوطلبانه برای حل این معضل ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: براین اساس و برای رفع این مشکل، تیم کارشناسی انجمن صنفی انبوه سازان بعد از بررسی های کارشناسی و نیز با یک نگاه جامع به این نتیجه رسید که با توجه به اینکه انبوه سازان مسکن مهر به دلیل افزایش سرسام آور هزینه های ساخت با ضررهای غیرقابل جبران مواجه شده اند براین اساس برای رفع این ضررها ،وزارت خانه راه وشهرسازی  می تواندبا واگذاری زمینهای تجاری واداری پروژه های مسکن مهر به این نوع پیمانکاران ،به نوعی مشکلات آنها را مرتفع کند تا ازطریق این تهاتر ،زیان انبوه سازان سرشکن شود.

قرائتی تاکید کرد: درشرایط حاضر متاسفانه با توجه به معذوریت وزارتخانه راه وشهرسازی برای افزایش هزینه های ساخت ،انبوه سازان ضرر مالی زیادی را متحمل شده اند اما این نوع معضلات به اعتقاد ما لاینحل نیست و به نظر می رسد که ازطریق رایزنی و نیزتبادل نظر بین مقامات تصمیم گیر ونیز تشکلهای حوزه صنعت ساختمان این مشکل قابل حل است.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان و فن‌آوران صنعتی ساختمان با بیان اینکه متاسفانه گوش شنوایی برای توجه به  پیشنهادهای کارشناسی اصناف ساختمان وجود ندارد گفت: هرچند که وزارتخانه راه وشهرسازی برای حل مضعلات مسکن مهر به شدت دغدغه دارد اما ازطرف دیگر دولت بیشتر به دنبال آن است که متقاضیان مسکن مهر که عموما اقشار آسیب پذیرهستند مغبون نشوند و این نگاه باعث می شود که رفع چالش های پیمانکاران مسکن مهر ،دغدغه این دستگاه نباشد.

وی بااشاره به اینکه بسته پیشنهادی صنعتی سازان با برخورد سرد مدیران وزارتخانه راه وشهرسازی مواجه شده است خاطرنشان ساخت: درحالی که عمل کردن به محتوای بسته پیشنهادی مذکو،پر،می تواند به صورت توامان، دولت و نیز پیمانکاران مسکن مهر را ازمعضلات  پیش آمده دراین پروژه نجات دهد، اما متاسفانه مسوولان به آن بی توجهی می کنند و ترجیح می دهند که با نسخه های خود مشکلات مسکن مهر را مدیریت کنند.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان و فن‌آوران صنعتی ساختمان یادآورشد: به هرروی انبوه سازان به دلیل اینکه تجربه اجرایی دارند از اولویت بالاتری برای حل مشکلات خود برخوردار هستند وبااین رویکرد به نظر می رسد که مسوولان تصمیم گیر باید از نقطه نظرات کارشناسی آنها استفاده کنند.

قرائتی هشدار داد: قطعا اگر مسوولان به این پیشنهادی کارشناسی و راهگشا برای حل مشکلات مسکن مهر اعتنایی نکنند،پروژه های مسکن مهر با چالهشای لاینحلی مواجه خواهند شد و این امر باعث می شود که مسوولان هزینه گزافی برای برون رفت ازمشکلات بپردازند.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان و فن‌آوران صنعتی ساختمان همچنین یادآورد شد: دراین بسته پیشنهادی علاوه بر موضوع واگذاری پروژه های تجاری واداری طرح های مسکن مهر به پیمانکاران واجد شرایط،پیشنهادهای کارشناسی متعدد دیگری نیز ارائه شده است که امیدواریم مسوولان با بررسی و اجرای آنها به نوعی مشکلات پیمانکاران مسکن مهر را مرتفع کنند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0