باریک‌ترین کوچه دنیا کجاست؟

یکی از کوچه‌های قدیمی بغداد کوچه‌ای ۳۰ متری است، که تنها ۴۰ سانتیمتر عرض دارد و چنان تنگ است که عرض آن در برخی نقاط، حتی به ۳۰ سانتی متر می‌رسد.

به گزارش العالم، یکی از کوچه های قدیمی بغداد – که عراقی ها آن را “دربونه” می نامند – کوچه ای ۳۰ متری است، که تنها ۴۰ سانتیمتر عرض دارد و چنان تنگ و پیچ در پیچ است که عرض آن در برخی نقاط، حتی به ۳۰ سانتی متر می رسد.

این کوچه در منطقه “الکسره” از مناطق قدیمی و فقیرنشین بغداد واقع شده است که حدفاصل دو منطقه الاعظمیه و الوزیریه به شمار می رود. یکی از ویژگی های این منطقه، جمعیت زیاد آن است به طوری که برخی از خانواده های ساکن این منطقه، هفتاد سال است که در آن به سر می برند و برخی از خانواده ها، در یک منزل ۱۰۰ متری به مدت بیش از هفتاد سال زندگی کرده اند. اکثر خانواده های این منطقه، از کسبه ها و کارگران هستند.
علت نام گذاری این منطقه به “الکسره”، ریزش بخش از آن در سال ۱۹۲۵ به سبب طغیان رود دجله است. طغیان دجله، تمام این منطقه را زیر آب برد. ریزش به وجود آمده در این منطقه، از خیابان “المغرب” تا خیابان “طاها” به سمت الاعظمیه امتداد یافته است.

این منطقه به سبب مساحت بسیار تنگی که دارد، به درخواست ساکنان آن، در کتاب رکوردهای جهانی “گینس” ثبت شد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0