بلندمرتبه سازی مشروط شد

یک کارشناس شهرسازی، گفت: بلندمرتبه سازی باید منوط به امکان‌سنجی کارشناسان باشد.

مهدی ساشورپور تصریح کرد: باید ضمن انجام مطالعات و تحقیقات، کارشناسان مکان‎هایی را که قابلیت بلندمرتبه ‎سازی دارند را امکان‌سنجی کرده و آن‎ها را انتخاب کنند و اگر این مطالعات در این زمینه انجام شود بسیار مناسب خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بحث بلندمرتبه ‎سازی برای این بوده که ارزش زمین حفظ شود، چرا که با احداث ساختمان‎ها به صورت عمودی و کم شدن احداث ساختمان‎های ویلایی که مساحت زمین بیشتری را به خود اختصاص می‎دهند، ارزش زمین حفظ شده و زمین‎ها آزاد می‌شوند.

ساشورپور تاکید کرد: قیمت و مقدار زمین همیشه محدود بوده و به خاطر همین موضوع باید ارزش آن حفظ شود و بلندمرتبه ‎سازی کمک می‎کند به حفظ این ارزش که بلندمرتبه سازی‎ها باعث می‌شوند که تخریب محیط‎های طبیعی کم‏تر شود.

وی یادآور شد: اتفاق بدی که می‎افتد این است که بدون مطالعه و امکان‌سنجی و تحقیقات اقدام به بلندمرتبه سازی شود که ساختمان‏‎ها را در جایی می‎سازند که دسترسی مناسبی وجود ندارد و زیرساخت‏ها فرسوده و کهنه است و این تبعات زیادی دارد، جمعیت زیادی ساکن می‌شوند در بافت‎هایی که خدمات کمی دارند از نظر فضای سبز و بهداشت و راه‎ها برای رفت و آمد، باید از گسترش شهر به سمت باغ‎ها و اراضی جلوگیری شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0