هزینه میلیاردی نگهداشت تهران

بودجه هزینه‌ای شهرداری تهران در سال ۹۳ تصویب شد. روز گذشته اعضای شورای شهر تهران در جلسه‌ای غیرعلنی با بررسی ردیف‌های هزینه‌ای بودجه ۹۳ شهرداری تهران، با افزایش ۱۸ درصدی منابع پایدار شهری، به‌طور میانگین بین ۲ تا ۴ درصد منابع ناپایدار شهرداری را کاهش دادند.

به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، از مجموع بودجه شهرداری تهران ۱۴ درصد آن معادل ۲ هزار و۲۰۰ میلیارد تومان به بخش نگهداشت شهر (نگهداری از شهر تهران) اختصاص پیدا کرده است. علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اعلام این خبر اظهار کرد: بودجه سال ۹۳ بر اساس قانون بالادست؛ یعنی برنامه عملیاتی ۵ ساله شهرداری تهران نوشته شده و بر این اساس ماموریت حوزه اجتماعی و فرهنگی با رشد ۷۲درصدی نسبت به سال ۹۲ حدود ۱۲ درصد از کل بودجه را به خود اختصاص داده است.

او با تاکید بر اینکه ۶۷ درصد بودجه سال ۹۳ به بودجه سرمایه‌ای و کمک سرمایه‌ای اختصاص یافته است، گفت: علاوه‌بر بودجه سرمایه‌ای، ۱۴ درصد از بودجه به بخش نگهداشت، ۹ درصد هزینه‌ای جاری، ۹ درصد کمک هزینه‌ای جاری و یک درصد کمک هزینه‌ای پیش‌بینی شده است. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی در تبصره‌های بودجه سال ۹۳ گفت: جمع درآمدها و منابع ناپایدار بودجه سال ۹۳ نسبت به بودجه سال ۹۲ معادل ۲ تا۴ درصد کاهش داشته است.

دبیر با اشاره به اینکه جمع درآمدها و منابع پایدار نسبت به بودجه سال ۹۲ حدود ۱۸ درصد افزایش داشته، تصریح کرد: بر اساس کارشناسی انجام شده و اسناد بالادستی جمع درآمدها و منابع شهرداری تهران با ۱۴ درصد افزایش به رقم ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است. او ادامه داد: بودجه حوزه ماموریتی شهرسازی به‌منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری از ۳۵۷ میلیارد تومان به ۴۶۰ میلیارد تومان رسیده و پیش‌بینی شده است درصدی از کل درآمد شهرداری نیز با هماهنگی کمیسیون شهرسازی به این بخش اختصاص یابد.

وی در پایان عنوان کرد: در نهایت بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران ماموریت توسعه مدیریت و هوشمندسازی شهری ۲۶ درصد از بودجه معادل ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، ماموریت حمل‌و‌نقل و ترافیک ۳۸ درصد معادل ۶ هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان، ماموریت خدمات شهری ۱۸ درصد معادل ۲ هزار و۸۰۰ میلیارد تومان، ماموریت ایمنی و مدیریت بحران ۳ درصد معادل ۴۶۷ میلیارد تومان از کل بودجه را به خود اختصاص داده‌اند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0