برگزاری نشست شهرسازی اسلامی

رئیس دانشگاه هنر و معماری دانشگاه شیراز گفت: نخستین نشست شهرسازی اسلامی و چشم‌انداز شهر شیراز برگزار می‌شود.

خلیل حاجی‌پور اظهار داشت: نخستین نشست شهرسازی اسلامی و چشم‌انداز شهر شیراز با سخنرانی دکتر حسن رحیم پور ازغدی در شیراز برگزار می‌شود. رئیس دانشگاه هنر و معماری دانشگاه شیراز ابراز داشت: این نشست ماحصل کار فشرده و زمان‌بر گروهی از اساتید دانشگاه، متخصصان و دغدغه‌مندان مسائل توسعه شهری شیراز است.

وی گفت: این نشست با هدف آسیب‌شناسی روندهای گذشته و هم‌اندیشی و هم‌فکری در راستای حرکت به سمت توسعه شهری مطلوب و متوازن برنامه‌ریزی شده است. حاجی‌پور افزود: تلاش می‌کنیم یکی از نتایج این نشست، با توجه به اشتیاق جامعه به این مباحث و همکاری صمیمانه رسانه‌ها ایجاد مطالبه عمومی برای حرکت به سمت شهرسازی اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: ایجاد مطالبه عمومی برای تحقق محیط شهری آرامش‌بخش، منطبق با آموزه‌های دینی یکی از اهداف دیگر این نشست است. حاجی‌پور خاطرنشان کرد: ارتقای دانش و بینش مسئولان و مدیران شهری در زمینه شناخت ابعاد، معیارها و مولفه‌های شهر اسلامی از اهداف دیگر این نشست است.

وی ادامه داد: تلاش در راستای دستیابی به الگوها و چارچوب‌های عملی برای تحقق‌پذیری مبانی و مولفه‌های شهرسازی اسلامی در چشم‌اندازه توسعه شهر شیراز نیز از اهداف این نشست است. دبیر این نشست بیان کرد: آسیب‌شناسی و نقد ویژگی‌ها و ابعاد توسعه شهر شیراز در دهه‌های اخیر با هدف فراهم شدن بستر و زمینه شکل‌گیری توسعه متوازن و هویت‌مند شهر شیراز نیز از اهداف این نشست است.

وی گفت: دکتر رحیم پور ازغدی به عنوان یکی از اندیشمندان برجسته در حوزه مطالعات دینی در نخستین نشست شهرسازی و چشم‌انداز شهر شیراز سخنرانی می‌کند. رئیس دانشگاه هنر و معماری دانشگاه شیراز ابراز داشت: به‌یقین مباحثی که دکتر رحیم پور ازغدی مطرح می‌کند برای مدیران و متخصصان قابل توجه است.

وی اضافه کرد: سخنرانی وی می‌تواند راهگشا باشد و کاهش ناهنجاری‌ها و آشفتگی موجود را به همراه خواهد داشت. حاجی‌پور بیان کرد: دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شیراز، بسیج دانشجویی فارس، موسسه فرهنگی، پژوهشی مطالعات راهبردی قدر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارکنندگان این همایش هستند. در این نشست همچنین از مستند زاویه با موضوع توسعه نامتوازن شهر شیراز رونمایی می‌شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0