بافت فرسوده بزرگترین تهدید تهران

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران مهمترین اولویت محله های شهر تهران را نوسازی بافتهای فرسوده دانست و گفت: امروز بافتهای فرسوده و نفوذ ناپذیر بزرگترین تهدید برای شهروندان تهرانی هستند چراکه با یک زلزله خفیف فاجعه ای عظیم انتظار ما را می کشد.

نشست دبیران شورایاری محلات شرق تهران با حضور رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ۸ شهرداری تهران برگزار شد. در این نشست دبیران شورایاری مناطق ۸،۱۴،۱۵ و ۱۳ به طرح مشکلات محلات خود پرداختند.

نبود کلانتری در ناحیه ۳ منطقه ۸ ،عدم ساماندهی معتادین و نیز گرمخانه هایی در منطقه ۱۵، تخریب باغات در منطقه ۱۴ و نیز عدم نوسازی بافت های فرسوده در هر ۴ منطقه و همچنین جمع آوری پادگان های نظامی از محدوده های داخل شهر از جمله مشکلات مطرح شده در این نشست بود.

پرویز سروری در دیدار با اعضای شورایاری های پهنه شرق تهران گفت: امروز نوع عمل ما نوع ارزش گزاری خداوند را در بر خواهد داشت، ما اگر بتوانیم خدمتی کنیم نتیجه آن کارآمدی نظام خواهد بود که این کارآمدی رضایتمندی مردم را فراهم می کند و این رضایت مندی موجبات استحکام نظام در برابر توطئه های بین المللی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: امروز اگر بتوانیم در راستای سوگندی که خورده ایم عمل کنیم و خدمتی برای مردم انجام دهیم بالاترین اعمال در نزد خداوند را انجام داده ایم، چرا که حل مشکلات مردم در نزد خداوند بالاترین ارزش را دارد.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با اشاره به مشکلات ساکنان پهنه شرق تهران ابراز کرد: مشکلات مطرح شده از جمله مواردی است که مدیریت شهری باید برای رفع آن تلاش کند. به عنوان نمونه در خصوص انجام اقدامات فرهنگی باید گفت که نیاز به یک همت جدی هم از سوی مدیریت شهری و هم از سوی اهالی مناطق وجود دارد تا وضعیت به مراتب بهتری در این مناطق شکل گیرد و من هم اعلام آمادگی می کنم که از هیچ تلاشی فروگزار نخواهم کرد. وی ادامه داد: شرق تهران خواستگاه هیات های مذهبی است و می تواند محلی برای گرد آمدن جوانان باشد.

سروری با اشاره به موضوعات مطرح شده در این نشست تصریح کرد: جمع آوری پادگان های نظامی از آن دست اقداماتی است که نیاز به هماهنگی های بسیار دارد اما باید در نظر داشت که شهرداری تهران اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده و بوستان ولایت نمونه ی خوبی از این مورد بوده است . اما این مشکل همچنان در شهر وجود دارد. در نظر داریم جلسات مشترکی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرماندهان نظامی با اعضای شورای شهر برگزار کنیم تا روند خروج پادگان ها از شهر تسریع شود.

وی همچنین افزود: در بحث امنیت نیز باید به مشکلات ناجا در تامین منابع به ویژه منابع انسانی توجه شود که امیدواریم از سوی مجلس شورای اسلامی بازنگری کلی در قوانین به ویژه در جذب نیروی انسانی توسط ناجا صورت گیرد. تخصیص بودجه برای ایجاد گرمخانه ها و ساماندهی معتادین نیز از جمله اقداماتی است که در دستور کار شورا قرار دارد و به زودی بودجه ی مناسبی برای این امر در اختیار شهرداری ها قرار خواهد گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران مهمترین اولویت محله های شهر تهران را نوسازی بافت های فرسوده دانست و گفت: امروز بافت های فرسوده و نفوذ ناپذیر بزرگترین تهدید برای شهروندان تهرانی هستند چرا که با یک زلزله خفیف فاجعه ای عظیم انتظار ما را می کشد بنابراین باید هر چه سریعتر بر نوسازی بافت های فرسوده اقدام شود.

وی اضافه کرد: نوسازی بافت های فرسوده مهمترین اولویت ما است و باید قوانین دست و پا گیر از پیش رو برداشته و سیاست های تشویقی جایگزین آن شود. وی در پایان به سامانه های نشاط نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نشاط و شادی یکی دیگر از نیاز های مهم جامعه امروز ما است اما باید در نظر داشت تا این سامانه های نشاط به سامانه های گناه تبدیل نشوند چرا که در برخی از این سامانه ها موازین اسلامی رعایت نمی شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0