ساماندهی نماهای شاخص پایتخت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از ساماندهی نماهای شاخص شهر و تشکیل ” کمیته ارتقای کیفی سیما و نمای شهر تهران” به منظور سازماندهی اقدامات مداخله ای در نمای ساختمانهای شاخص خبر داد.

علیرضا نادری با تاکید بر ضرورت مطالعه همه جانبه قبل از هرنوع اقدامی درباره وضع موجود نمای شهر و همچنین شناخت هویت و شرایط امروز تهران گفت: در این راستا بخشنامه های پیشین بازنگری شده و همچنین مناطق پایلوت نیز برای ساماندهی نمای ابنیه انتخاب شدند و در کنار آن کمیته های تخصصی نما نیز در این مناطق شکل گرفت.

وی افزود : باتوجه به این که ضوابط سیما و نمای شهری در هر یک از معابر ۱۲ گانه، توسط مشاوران طراحی شهری، تدوین شده بود ، با هدف اجرایی و عملیاتی کردن ضوابط تدوین شده، پروژه‌های ساماندهی جداره محورهای امام خمینی، پیروزی و محور دماوند تعریف شد. نادری در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین ساماندهی نماهای شاخص شهر و تشکیل “کمیته ارتقای کیفی سیما و نمای شهر تهران” نیز به منظور سازماندهی اقدامات مداخله ای در نمای ساختمان‌های شاخص انجام شده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به ساماندهی بناهای مرتبط با شهرداری ازجمله سرای محلات و ساختمان‌های نواحی اظهار کرد : این اقدامات در نهایت منجر به تدوین دستورالعمل و ضوابط مفصلی، برای ساخت همه ابنیه شهرداری نواحی و همچنین سرای محلات شد که پس از ابلاغ به ارگانهای ذیربط مانند معاونت اجتماعی و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، لازم الاجرا شد.

نادری با اشاره به تصویب طرح تفصیلی و ابلاغ و اجرایی شدن آن از ابتدای سال ۹۱ گفت : این طرح بر تدوین و ارائه ضوابط عام نما برای ساختمان‌های شهر تهران در بندهای ۹-۱۶ و ۱۸-۱۶ تاکید دارد و بر اساس آن معاونت شهرسازی و معماری اقدام به تشکیل کمیته تخصصی ارتقاء کیفی سیما و نمای شهر تهران،برای تدوین ضوابط در این خصوص کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر ایجاد یک انضباط کیفیت محور در جهت دستیابی به چشم اندازی مطلوب در شهر گفت: اقدامات راهبردی از جمله تدوین مبانی و اصول ساماندهی نمای شهری، ارتقاء کیفیت بصری و ادراکی منظر شهری با تاکید بر شاخصهای هویت بخش و معیارهای معماری ایرانی اسلامی، تقویت هویت کالبدی و معماری شهر تهران، بهره گیری از تمام ظرفیت‌های موجود کارشناسی و حرفه ای و علمی از جمله اقداماتی است که مورد توجه قرار دارد و پیگیری می شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0