پروانه ساخت رایگان برای زلزله زدگان

استاندار بوشهر گفت: صدور پروانه ساخت در مناطق زلزله زده بدون هزینه خواهد بود و شهرداران و دهیاران مناطق زلزله زده حق دریافت هیچ ملبغی برای ساخت و بازسازی بناها از پیمانکاران این طرح را ندارند.

فریدون حسنوند با بیان اینکه معادن مصالح ساختمانی و دیگر امکانات موجود در استان در اختیار بنیاد مسکن است از مدیر کل منابع طبیعی استان خواست لیست و میزان ذخائر معادن استان را در اختیار این نهاد قرار دهد تا به نحو مورد نظر از آنها استخراج کند.

وی فراهم کردن امکانات زیر بنایی از جمله آب و برق برای پیمانکاران این طرح، وظیفه مدیران دستگاه‌های مربوطه دانست و افزود: پیمانکاران طرح بازسازی مناطق زلزله زده دشتی که نیاز به آبرسانی و برقرسانی و یا خدمات دیگری دارند، با مذاکراتی که با مدیران مربوطه شده است می توانند درخواست خود را به این مدیران تقدیم کنند تا در اسرع وقت امکانات لازم فراهم شود.

استاندار بوشهر هم گفت: بنیاد مسکن خط مقدم بازسازی در کشور است و با مدیریتی که در اختیار شماست پیش بینی می‌شود در کوتاهترین زمان واحدهای مسکونی و تجاری آسیب دیدگان بازسازی شود.

آواربرداری منطقه زلزله دشتی با تمام ماشین‌الات دستگاههای اجرایی

معاون امور عمرانی استانداربوشهر گفت: کارآواربرداری منطقه زلزله زده دشتی با ماشین الات دستگاههای اجرایی در حال اجراست که پس از آن بازسازی واحدهای مسکونی آغازمی‌شود.

شاپور رستمی بیان اینکه کار آوار برداری در منطقه زلزله زده دشتی آغاز شده است گفت: عملیات آواربرداری در دو روستای درویشی و باغان به اتمام رسیده است و بزودی عملیات بازسازی آغاز می‌شود. وی تاکید کرد: ۱۱۰دستگاه ماشین الات سنگین راهسازی با همکاری بیناد مسکن استانهای بوشهرو فارس در حال فعالیت هستند.

معاون امور عمرانی استانداربوشهر با اشاره به اینکه در ساخت واحدها رضایت آسیب دیدگان شرط است تصریح کرد: نقشه های ساخت بناها در تیپ‌های مختلف تهیه شده است که با انتخاب مالکان ساخت بناها آغاز می‌شود.

رستمی از تامین مصالح ساختمانی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده خبرداد و بیان کرد: این واحدها با کیفیت مناسب و مقاوم ساخته می‌شود که چندین گروه ناظر در بالا بودن کیفیت ساخت و ساز مشارکت دارند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0