هیر صاحب طرح جامع تفصیلی شد

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:‌ با توجه به اهمیت توسعه شهرهای مختلف براساس طرح‌های جامع و تفصیلی این طرح برای اجرا به شهرداری هیر ابلاغ شد تا ساخت و سازها براساس همین هویت و اصالت انجام شود.

بهنام محمدی در نشست با شهردار هیر اظهار داشت: یکی از رویکردهای ما در تهیه و تدوین این طرح جامع در نظر گرفتن افق توسعه ۲۰ ساله مناطق مختلف شهری، حاشیه شهرها و همچنین ضابطه‌مند کردن ساخت و سازهاست که به نظر می‌رسد در این باب با دقت نظر و کارشناسی دقیق معیارها و ملاک‌ها در نظر گرفته شده است.

وی از طرح جامع – تفصیلی به عنوان یک نقشه راه و حرکت رو به جلوی تحول‌آفرین یاد کرد و افزود: تمام تلاش‌ها بر این است تا هرگونه برنامه‌ریزی از سوی شهرداری، شورای شهر و برنامه‌ریزان و متولیان بر همین معیار و سند دقیق انجام شود. محمدی تصریح کرد: در راستای تهیه طرح‌های توسعه و عمران برای کلیه شهرهای استان تهیه طرح جامع تفصیلی شهر هیر در سال ۸۹ در دستور کار مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته بود.

مدیر شهرسازی و معماری استان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با گذشت مدت زمان لازم جهت تهیه طرح و با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و بررسی دقیق این طرح به تأیید کارگروه تخصصی امور زیربنایی، شهرسازی، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و در نهایت در بهمن ماه سال‌جاری توسط استاندار اردبیل و ریاست کمیسیون طرح تفصیلی به شهرداری هیر جهت اجرا ابلاغ شد.

وی با اشاره به توجه بیش از حد به شهرها در مقایسه با روستاها در دهه‌های اخیر بیان کرد: این امر سبب تضعیف ارتباط تاریخی بین شهرها و روستاهای اطراف آنها شده و شهرها بدون توجه به روستاهای اطراف راه توسعه را در پیش گرفته‌اند ولی امروزه تأثیرات آشکار و پنهان این شکاف در قالب جریاناتی چون مهاجرت روستایی به شهر و فقر و محرومیت روستاها خود را نشان داده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0