شلوغ‌ترین خیابان‌های جهان(گردشگری)

خیابان‌هایی که می‌توانند نقش مناظری مهم را برای جذب گردشگرانی که از دوردست برای دیدن کشورها مسافرت می‌کنند، ایفا کنند.

فهرستی از خیابان‌های پرجاذبه‌ای که در رشد و ترقی مقصدهای گردشگری نقشی مهم دارند به شرح زیرند.

شانزه لیزه، پاریس:

پاریس را می‌توان بی شک و بدون هیچ نقضی جواهری در میان پایتخت‌های اروپایی برشمرد و خیابان شانزه لیزه آن را نیز یکی از بهترین و جذاب‌ترین مناطق گشت زنی در جهان نام برد. این خیابان با کاخ کنکورذ آغاز و به کاخ شارل دو گل و کاخ نصرت که معروف ترین بنای آن است ختم می‌شود.

ماری دو مدیسیس( ملکه فرانسه و همسر شاه هنری چهارم) در سال ۱۶۱۶ هنگامی که تصمیم به احداث سه مسیر طولانی به سوی منطقه توریلری را گرفته بود، علاقه بسیاری نیز به ساخت محیطی آرام و بی سر و صدا پیدا کرد و این مکان را ساخت. از این رو نام با اقتباسی از یک اسم یونانی که مخصوص استراحتگاه قهرمانان بود ، الوسیا گذاشت.

اما امروز این خیابان به یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های فرانسه تبدیل شده است مخصوصا در جشن‌های سال نو و در مراسم رژه نظامیان.

لارامبلا، بارسلون:

بارسلون،‌پایتخت منطقه جدایی طلب کاتالونیا در شمال شرق اسپانیا است. این شهر را بیشتر به خاطر معماری سبک گودی(Gaudi) و تیم معروف و پرطرفدار آن می‌شناسند. در این میان خیابان لارامبلا از معروف‌ترین خیابان‌های این شهر نیز در نزد بازدید کنندگان از شهرت خاصی برخوردار است.

از مهم‌ترین بناهای موجود در مسیر این خیابان می‌توان به کاخ کتالونیا و بنای یاد بود کلوم که مجسمه‌ای بزرگ از کاشف اسپانیایی کریستف کلمب است،‌اشاره کر. علاوه بر آن،‌جاذبه‌های دیدنی دیگری نیز در این خیابان دیده می‌شوند که از آن جمله انواع مغازه‌های کوچک، گل فروشی‌های زیبا و هنرمندان دروه گرد را می‌توان نام برد.

به گفته گردشگران، این خیابان‌ مکانی است که فضا و جوی فراموش ناشدنی داشته و هر بار مشاهده آن قلب‌ها را به تپش وا می‌دارد.

خیابان پنجم، نیویورک:

خیابان پنج در نیویورک یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های جهان محسوب می‌شود که فروشگاه‌های بسیار دو طرف آنرا محاصره کرده اند. شعار ” بخرید تا بخوابید” از معروف‌ترین جملاتی است که در این خیابان می‌توان آن را شنید و باور کرد.

به اصطلاح عامه از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن یافت می‌شود و افراد می‌توانند هرآنچه را که می‌خواهند در این مسیر پیدا کنند. مشهروترین مارک‌های جهان از پوشاک و دیگر کالا‌ها در این خیابان عرضه می‌‌شوند. خیابان پنجم از میدان واشنگتن آغاز و به خیابان صد و چهل و سوم منتهی می‌شود. تنها نصیحتی که باید پیش از ورود به این بازار مکاره به آن توجه کنیم،‌ کم خریدن و توجه نکردن زیاد به کالاهای در معرض فروش است.

آپیان وی، رم:

خیابان آپیان وی در شهر رم ایتالیا را می‌توان زیبترین قطعه از هنر معماری عصر باستان برشمرد. هدف از احداث این خیابان که در سال ۳۱۲ پیش از میلادبه اتمام رسید، اتصال شهر رم به شهر بریندیسی در جنوب غرب ساحل ایتالیا بود.

از مهم‌ترین و پرجاذبه‌ترین مناظر این خیابان، قبرها و مقبره‌هایی هستند که در امتداد جاده قرار گرفته اند. قبرهایی به روش مرسوم رومی‌ها برای دفن مردگان خود ایجاد شده بودند.در بین مقبره‌ها نیز مقبره سیسیلیا مدولا، همسر یکی از فرماندهان ژولیوس سزار، از برجسته‌ترین بناها به شمار می‌رود.

سفر به شهر رم، یادآور همه رویدادهایی است که در گذشته رخ داده اند و در این میان خیابان آپیان وی برای آنهایی که مشتاق دانشتن تاریخ و دیدن معماری‌های باستانی هستند، غنیمتی گران به شمار می‌رود.

مسیر باشکوه:

مسیر باشکوه (Magnificent Mile) را شاید بتوان شانزه لیزه امریکا نامید. این مسیر، خیابان پهن و عریضی است که دو طرف آنرا انبوهی از فروشگاه‌های گران قیمت، موزه‌‌های گوناگون،‌ هتل‌های پنج ستاره و ساختمان‌های چشم نواز فرا گرفته اند.

این خیابان را نیز می‌توان مرکز فروش لوازمی و اقلامی دانست که مارک‌های تجاری برتر این کشور را عرضه می‌‌کنند. از اینرو همواره پیاده‌روهای آن مملو از جمعیت بوده و تمام مسیر این خیابان نیز پرشده از حجم انبوه اتومبیل‌هایی است که به دنبال مفری برای عبور می‌گردند.‌

گران ویا،‌ مادرید:

خیابان گران ویا، معروف‌ترین خیابان فروشگاهی در مادرید، پایتخت اسپانیا است. زیربنای احداث این خیابان در اواسط قرن نوزدهم آغاز شد. زمانی که طراحان شهرسازی اقدام به اتصال ساختمان کال دو آلاکا با کاخ پلازا دو اسپانیا کرده بودند. کار شکل گیری این خیابان در سال ۱۹۰۴ آغاز و پس از ۲۵ سال به اتمام رسید.

از مناظر زیبای گران ویا، ساختمان‌های بزرگ و عظیمی است که در امتداد آن قرار گرفته و همه ساله گردشگران بسیاری را به واسطه زیبایی خود روانه این خیابان قدیمی می‌کند. اما از نکات حائز اهمیت حین گشت زنی دراین خیابان، توجه به اتومبیل‌هایی است که گاه با سرعتی فراوان مسیر خیابان را طی می‌کنند. عدم وجود مسیرهای پیاده روی مناسب در دوطرف خیابان و شهن بودن عرض آن علاوه بر ایجاد گونه‌ای ترس در بین عابران پیاده، هیجانی را نیز برای رانندگان به وجود می‌آورد تا با سرعتی هرچه تمام‌تر در این جاده رانندگی کنند.

وال استریت، نیویورک:

خیابان‌های اندکی در جهان وجود دارند که در نگارش تاریخ نقش داشته اند. خیابان وال استریت یکی از آنها است. نام این خیابان سمبلی است از یک دیوار حقیقی که توسط هلندی‌ها برای شناساندن بخش شمالی مستعمره‌شان پس از خرید این سرزمین از بومی‌های منطقه در قرن هفدهم میلادی، بنا شد. وال استریت، همچنین به عنوان پایتخت مالی جهان نیز شناخته شده است. این عنوان تقریبا از یکصد سال پیش،‌هنگامی که موسسه‌های مالی گوناگون و صراف خانه نیویورک در آن شروع به کار کردند به این خیابان داده شد.

فاجعه رکود بزرگ اول بار در این خیابان آغاز شد هنگامی که سهام بورس در سال ۱۹۲۹ به شدت کاهش یافت و تجربه اسف‌بار دیگر این خیابان نیز به بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸،‌۲۰۰۹ برمی‌گردد که برای اولین بار، آن را لرزاند. تاریخ بار دیگر در وال استریت نوشته شد، بازدید از آن را از دست ندهید.

خیابان لومبارد، سان فرانسیسکو:

خیابان لومبارد در سان فرانسیسکو به یکی از نمادهای مشهور صنعتی جهان به نام پل دروازه طلایی منتهی شده است. از مناظر ویژه این خیابان بخش مشهوری است که در نزدیکی قله تپه روسی قرار دارد. تپه‌ای که از چنان شیبی برخوردار است که حرکت وسایل نقلیه روی آن را بسیار سخت و خطرناک کرده است.

در دهه ۲۰ میلادی،‌این بخش از خیابان لومبارد به صورت مارپیچ و با هشت پیچ تند و سریع دوباره ساخته شد تا عبور از زیر آن نیازمند مهارتی بالا در امر رانندگی باشد. در این صورت رانندگی در آن نباید آنچنان خالی از لطف باشد.

خیابان زیل،‌ آلمان:

خیابان زیل یکی از شلوغ‌ترین مناطق فروشگاهی در آلمان محسوب شده که با فروشگاه‌های آپارتمانی بزرگ و پاساژهای کاملا لوکس و چشمگیر خود، محبوب دل تمامی علاقمندان به خرید است.

زیل گالری، که بزرگترین مرکز خرید موجود در خیابان به شمار می رود در سال ۱۹۹۲ افتتاح شده است. شیوه معماری به کار رفته در آن به قدری منحصر به فرد و مارپیچ گونه است که طی تمام ۱۰ طبقه آن بدون هیچگونه پله یا آسانسوری امکان پذیر است. به گفته برخی از گردشگران،‌ این خیابان سبکی کاملا آلمانی را به ساختمان‌های اطراف خود داده است.
منبع: سایت خبری آفتاب

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0