شهر مجازی اُتاوا رو به تکثیر است

اُتاوا پایتخت کانادا و چهارمین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود که با داشتن جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر در آمریکای شمالی واقع شده است. این شهر افرادی با فرهنگ‌های مختلف را در خود جا داده است و بر اساس آمار موجود ۵۰،۹ درصد ساکنان آن به زبان انگلیسی و ۳۲،۶ درصد آن به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. اتاوا از نظر آب و هوایی یکی از سردترین پایتخت‌های دنیا محسوب می‌شود و مرکز مجلس شورا و دولت فدرال کانادا است.

طبق آخرین سرشماری صورت گرفته در سال ۲۰۱۱ میلادی اُتاوا شامل ۸۸۳ هزار نفر است که با احتساب حومه آن ۱،۲ میلیون نفر در این شهر ساکن هستند. مرکز Mercer اُتاوا را به عنوان دومین شهر بزرگ قاره آمریکا از نظر کیفیت زندگی و چهاردهمین شهر باکیفیت دنیا برای زندگی شهروندان خود معرفی کرده است. این مرکز همچنین عنوان دومین شهر تمیز کانادا را به اتاوا داده است. در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز اُتاوا از سوی مرکز MoneySense برای سومین سال متوالی به عنوان بهترین شهر کانادا برای زندگی برگزیده شد.

اهمیت شهر اُتاوا در کانادا و البته آمریکای شمالی موجب شده است تا دولت این کشور همواره توجه ویژه‌ای به خدمات شهری ارایه شده در آن داشته باشد که این مسئله باعث شده تا اُتاوا به عنوان یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای زندگی برگزیده شود. از جمله طرح‌هایی که دولت کانادا برای بهبود خدمات شهری ارایه شده در اُتاوا در نظر گرفته، راه‌اندازی شهر مجازی است.
شهر مجازی اُتاوا که مدت زیادی از زمان تاسیس آن نمی‌گذارد، بسیار مورد توجه کانادایی‌ها قرار گرفته است؛ به نحوی که دولت کانادا این روزها سعی دارد مدل‌های مشابه آن را برای دیگر شهرهای بزرگ خود راه‌اندازی کند.

شهر مجازی اتاوا

شهر مجازی اُتاوا شامل پروژه ویژه‌ای به نام Virtual Walk Ottawa می‌شود که در اصل یک راهنمای کلی برای اطلاعات شهری و تجازی است و تمامی ساکنان شهر مجازی می‌توانند در هر مکان و زمانی به آن دسترسی داشته باشند. این پروژه اطلاعات کلی در مورد شهر اُتاوا و تمامی شهرهای حومه آن را ارایه می‌دهد و به صورت لحظه به‌لحظه به‌روز می‌شود. طرح Virtual Walk علاوه بر این اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کند.

این طرح در اصل پایه شهر مجازی اُتاوا است و زمانی که یک شهروند جدید ساکن آُتاوای مجازی می‌شود، تمامی اطلاعات وی از قد و وزن گرفته تا سابقه ابتلا به بیماری، تخلفات راهنمایی و رانندگی، وضعیت اشتغال و … در مورد او ثبت می‌شود تا امکان دسترسی به آن‌ها همواره وجود داشته باشد.

طرح Virtual Walk نام و اطلاعات دسترسی به تمامی پزشکان‌، دندانپزشکان، دامپزشکان و وکلای شهر را در منطقه اونتاریو شامل می‌شود و کلیه اطلاعات مربوط به مراکز اقامتی، مراکز تفریحی، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و … را در اختیار شما می‌گذارد تا در هر مکان از دنیای واقعی که هستید، در کوتاه‌ترین زمان بتوانید از روی شهر مجازی مراکز مورد نظر خود را پیدا کرده و به آن مراجعه کنید.

دولت کانادا در جریان تکمیل Virtual Walk تنها به ارایه اطلاعات مربوط به وضعیت کنونی شهر اُتاوا نپرداخته و در آن مجموعه کاملی از اطلاعات مربوط به تاریخ و وضع کنونی این شهر را به صورت گرافیکی ارایه کرده است. در این بخش اطلاعات جغرافیایی، اقامتگاه‌های معروف، صنایع و اقتصاد اُتاوا با اطلاعات کامل در اختیار شهروندان مجازی قرار می‌گیرند تا کاربر بتواند با بررسی گذشته و حال این شهر، تصمیمات بهتری را برای زندگی اتخاذ کند.

این شهر به طور کامل کنترل می‌شود و برای آنکه تعادل شهری به هم نخورد و مردم از خدماتی که در اختیار می‌گیرند رضایت کامل داشته باشند، ورود به اُتاوای حقیقی و مجازی را سخت کرده است. بر این اساس، افرادی که ساکن دیگر شهرهای کانادا هستند به سختی می‌توانند در اُتاوا ساکن شوند و از خدمات این شهر بهره‌مند گردند.

طرح Virtual Walk در بخش دیگر به خدمات آموزشی و پژوهشی در اُتاوا می‌پردازد. در ابن بخش کلیه مراکز آموزشی و دانشگاهی اُتاوا وجود دارند. این مراکز علاوه بر آنکه کلاس‌های خود را در دنیای حقیقی برگزار می‌کنند، موظفند کلاس‌های مجازی را برای ساکان شهر مجازی اُتاوا برگزار کنند. این بخش در حالت کلی لیست تمامی مراکز آموزشی اُتاوا را ارایه می‌دهد و کاربر بر اساس نیاز خود می‌تواند مرکز آموزشی و رشته مورد نظر خود را انتخاب کند و با ثبت‌نام، بدون حضور در دنیای واقعی دوره مربوطه را پشت‌سر بگذارد.

طرح Virtual Walk برای سرگرمی و تفریح ساکنان شهر مجازی نیز طرح‌هایی را ارایه کرده است. در این بخش به شهروندان امکان داده می‌شود به صورت مجازی کلیه مسابقات ورزشی برگزار شده را دنبال کرده و در ورزشگاه‌ها حضور یابند،‌ در شهربازی‌ها و مراکز سرگرمی حاضر شوند و از بودن کنار دیگر شهروندان لذت ببرند. در این بخش لیست تمامی جشن‌ها و برنامه‌های ملی آورده شده است که کاربر می‌تواند از قبل برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده و در آن‌ها حضور یابد. همچنین، در این بخش امکانی ترتیب داده شده است که کاربر به کمک آن می‌تواند اتفاقاتی از جمله جشن تولد خود را در آن اعلام کند و با به‌اشتراک گذاری بین دوستان، در کنار آن‌ها در فضای مجازی لذت ببرد.

دولت کانادا که این روزها همچنان در حال ادامه سرمایه‌گذاری روی شهر مجازی اُتاوا است، به طور همزمان پروژه‌هایی را برای تکمیل دیگر شهرهای مجازی خود دنبال می‌کند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0