آزادسازی اراضی اطراف دانشگاه تهران

عضو شورای شهر تهران درباره وضع اراضی اطراف دانشگاه تهران و اجرا نشدن مصوبه مربوط به آزادسازی اراضی اطراف این دانشگاه تذکر داد.

اسماعیل دوستی در چهل و یکمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری درباره وضعیت فعلی دانشگاه تهران و تملک زمین‌های اطراف آن گفت: هیئت دولت سال ۷۰ مصوب کرد که زمین‌ های اطراف دانشگاه تهران در خیابان کارگر ، وصال شیرازی ، انقلاب اسلامی و بلوار کشاورز آزادسازی شود.
وی ادامه داد: متاسفانه ۲۰ سال از این مصوبه بسیار ارزشمند هیئت دولت می گذرد اما این مصوبه تاکنون اجرایی نشده است و تنها ۳۰ درصد از زمین‌ های اطراف دانشگاه تهران آزادسازی شده است.
دوستی گفت: این ۳۰ درصد اراضی آزاد شده نیز در شرایط نگران کننده‌ای قرار دارد و فقط بخشی از آن فقط به خود دانشگاه تهران واگذار شده است. وی افزود: در واقع این واگذاری اینگونه بوده است که ملک را واگذار کرده‌‌اند اما این املاک تخریب و تبدیل به آشغال‌دانی شده‌اند و شرایط اجتماعی ناگواری را برای مردم این محلات فراهم کرده‌اند.
این عضو شورای شهر گفت: من به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ‌رئیس دانشگاه تهران و شهردار تهران تذکر می‌ دهم چرا که وضعیت دانشگاه تهران را در شرایط نگران کننده ای باقی گذاشته ‌اند.
وی افزود: اگر در این ۲۰ سال حداقل هر سال ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده بودند تا این زمین‌ها آزاد سازی شوند امروز شاهد شکل گیری یک قطب علمی ارزشمندتر در این فضا بودیم. مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران نیز در ادامه گفت: کمیسیون فرهنگی شورای را باید مامور کنیم به این موضوع رسیدگی کند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0