زندان‌ها به خارج شهرها می روند

رئیس سازمان زندان‌های کشور یکی از سیاست‌های اصلی این سازمان را انتقال زندان‌ها از داخل شهر به خارج شهرها برشمرد.

غلامحسین اسماعیلی در بازدید از زندان اهر با اشاره به اینکه وجود زندان‌ها در داخل شهر مطلوب نبوده و باعث بروز مشکلاتی برای همسایگان و مجاوران می‌شود، اظهار کرد: با تمهیدات انجام شده و هماهنگی‌های لازم این زندان‌ها به خارج شهرها منتقل می‌شود.

رئیس سازمان زندان‌های کشور به زندان اهر نیز اشاره کرد و افزود: این زندان به علت ارائه خدمات به ۵ حوزه قضایی منطقه ارسباران پاسخگوی منطقه نبوده و در این زمینه طرح انتقال زندان به خارج از شهر با تأمین زمین مناسب و پیشرفت اجرایی بیش از ۵۰ درصد در حال اجراست که تلاش خواهیم کرد با تأمین اعتبارات لازم این پروژه که یکی از نیازهای ضروری منطقه دراین حوزه است در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

وی یکی از سیاست‌های اصلی قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها را کاهش جمعیت زندان‌ها و ساماندهی مناسب آنها را از اولویت برنامه‌های این سازمان برای ارتقاء کمی و کیفی زندان‌ها و ارائه خدمات مناسب به آنها عنوان کرد. اسماعیلی هدف از حضور در آذربایجان‌شرقی را بازدید میدانی خود و هیئت همراه از زندان‌ها و دیدار چهره به چهره با زندانیان و شنیدن مسائل و مشکلات آنها برشمرد و افزود: در طول دو روز اقامت در استان آذربایجان شرقی علاوه بر شرکت در همایش کاهش وضعیت زندان‌ها در استان آذربایجان شرقی وضعیت زندان‌ها که در تبریز برگزار می‌شود از تمام زندان‌های موجود در شهرهای مختلف استان بازدید خواهد شد.

عضو شورای عالی قضایی کشور به برنامه‌های دوره زندانبانی جدید اشاره کرد و افزود با تأمین فضاهای مناسب در خارج از شهر برای زندان برنامه‌های متنوع ویژه‌ای برای سپری کردن بهینه مدت زندانیان در قالب برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، اصلاحی تربیتی و آموزش‌های مهارت‌آموزی و فنی حرفه‌ای بتوانیم در دوران زندانی این افراد بهره کافی و لازم را به منظور ارتقاء آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهارت آموزی و مسائل معنوی و فرهنگی زندانیان برداریم.

دراین بازدید رئیس دادگستری اهر با ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی زندان فعلی اهر را پاسخگوی این شهرستان ندانست و خواستار اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه زندان اهر در جاده اهر ـ ورزقان شد. امام جمعه اهر نیز در این بازدید: برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و معنوی و کارگاه های مختلف آموزشی را در استفاده بهینه از دوران سپری شدن زندانیان مهم ارزیابی کرد و خواستار اهتمام ویژه با اختصاص اعتبارات ویژه به این امر شد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0