تدوین طرح جامع آبادان و خرمشهر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با تلاش و همراهی مسئولان دستگاه های اجرایی منطقه آزاد اروند به پایلوت توسعه کشور تبدیل می شود.

اسماعیل زمانی افزود: برای این منظور توجه به امر آموزش نیروهای انسانی مورد نیاز در دستور کار این سازمان قرار گرفته است. وی اظهار کرد: بر این اساس پرورش و تربیت نیروهای انسانی اعم از خانمها و آقایان بنا به نیاز بازار کار در منطقه در رشته های مختلف صورت می گیرد.

زمانی از آموزش فنی و حرفه ای به عنوان اصلی ترین محور بستر سازی برای اشتغال جوانان نام برد و تصریح کرد: با تقویت و پرورش نیروهای کارآمد، سرمایه گذاران نیز می توانند نیروهای مورد نیاز خود را از همین مناطق تامین و به کار گیرند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: باید موضوع آموزش فنی و حرفه ای در میان نوجوانان و جوانان ترویج داده شود تا ضمن بالا بردن سطح علاقمندی آنان به رشته های فنی و حرفه ای و فراگیری آموزشها و مهارتهای لازم، تمایل جوانان به فارغ التحصیلی در رشته های فنی در دانشگاهها نیز افزایش یابد.

طرح جامع شهری آبادان و خرمشهر تدوین می شود

زمانی با اشاره به گسترش محدوده منطقه آزاد اروند به تمام سطح شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: طرح جامع شهری آبادان و خرمشهر (منطقه آزاد اروند) در موقعیت جدید تدوین می شود.

وی با بیان اینکه توسعه و تکمیل زیرساختها یکی از وظایف اصلی سازمان منطقه آزاد اروند است، افزود: این کار منوط بر تدوین طرح جامع شهرهای آبادان و خرمشهر است که برای این منظور از یک مشاور توانمند بین المللی با همراهی و همکاری مشاوران داخلی بهره خواهیم بد.

زمانی اظهار کرد: در صورت تدوین طرح جامع شهری تا سالها مسئولان شهری مرتبط با امر معماری و شهرسازی می توانند از آن استفاده کنند ضمن آنکه با نظارت مستمر موضوع به روز رسانی اطلاعات طرح یاد شده نیز به انجام می رسد. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: مدیریت طرح مذکور را کنسرسیوم داخلی و خارجی بر عهده خواهند داشت.

تشکیل شورای راهبردی در منطقه آزاد اروند

وی همچنین از تشکیل شورای راهبردی در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: برای این منظور از تعدادی از صاحب نظران و افراد شناخته شده علمی و شهرسازی همچون استاد بدیعی(استاد رشته معماری در دانشگاه شهید بهشتی)، ستاری فر(عضو سازمان برنامه ریزی)، حدیدی (استاد رشته معناری در دانشگاه تهران)، حسن مرعشی و دکتر بهشتی (صاحبان نظر اقتصادی) دعوت به همکاری کرده ایم. وی افزود: شورای مذکور موضوع تهیه طرح جامع شهری و اهداف ما را در دسترسی به این مهم دنبال و پیگیری خواهند کرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0