طرحی برای نمای ساختمان‌های تهران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه نمای ساختمان‌ها و منظر شهری تاکنون در گرو تصمیم‌گیری‌های فردی قرار داشته از اقدام شهرداری تهران برای اصلاح و تدوین ضوابط معماری و نمای شهری در تهران خبر داد.

علیرضا نادری معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به جایگاه معماری نما در ساخت‌وسازهای کنونی اظهار کرد: در ساخت‌وسازهای پس از دهه ۴۰ هیچ‌گونه عنایتی حتی به نمای بناهای مجاور وجود ندارد، این در حالی است که اگر به نمای ساختمانی واحد بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمان‌ها فکر شود همگونی نمای شهری در کلیت از بین می‌رود. معاون شهردار تهران درباره مجموعه اقداماتی که تاکنون برای نمای ساختمان‌ها انجام شده، گفت: بازنگری بخشنامه‌های پیشین، انتخاب مناطق پایلوت جهت ساماندهی نمای ابنیه، ساماندهی نمای شاخص شهر و تصویب طرح تفصیلی از جمله اقداماتی است که تاکنون اجرایی شده است.

او ادامه داد: علاوه بر این، ضوابط عام نما برای ساختمان‌های شهر تهران در بندهای ۱۶-۹ و ۱۸-۱۶ طرح تفصیلی جدید نیز ارائه شده است. نادری با اشاره به اقدام آتی در راستای منویات مقام معظم‌رهبری مبنی بر توجه به معماری و شهرسازی اسلامی، تصریح کرد: ارتقای کیفیت بصری و ادراکی منظر شهری، مطلوبیت سیما و رسیدن به راهکارهای اجرایی مناسب در خصوص تحقق آن، تقویت هویت کالبدی و معماری شهر تهران و افزایش حساسیت شهروندان در راستای اهداف مدیریت منظر شهری اقداماتی است که در مجموعه تدوین ضوابط مربوط به معماری اسلامی به آنها توجه خواهد شد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0