تیرهای برق مزاحم، معضل پردیس

تیرهای برق شکسته، مزاحم یا به قول برخی مسئولان پیشین شهرستان پردیس، خطرساز مشکلی است که به ظاهر پایانی بر رفع مناقشات ناشی از آن نیست و بحث آن به پای ثابت موضوعات قابل پیگیری در همه جلسات شورای اداری این شهرستان بدل شده است.

مبحث تیرهای برق نامناسب در برخی مناطق مسکونی و کارگاهی شهرستان پردیس به ویژه شهر بومهن از جمله مشکلاتی است که آنقدر بدان پرداخته شده و در عین حال مورد رسیدگی کامل قرار نگرفته که نه تنها مردم از بیان آن به نوعی خسته شده اند، بلکه گاه احساس می شود خبرنگاران نیز دیگر میل چندانی به قلم فرسایی در این باره ندارند.

اما به هر روی بد نیست تا بار دیگر به این موضوع پرداخت تا خدای نکرده اگر فردا روزی حادثه ای در این زمینه برای شهروندی روی داد دستکم شرمنده وجدان، مردم و از آن مهمتر درگاه باری تعالی نباشیم. در آخرین شورای اداری شهرستان پردیس که چندی قبل برگزار شد، مصوبه ترمیم و تعویض تیرهای برق بار دیگر از در قالب مصوبات قابل پیگیری از جلسات گذشته شورای اداری مطرح شد.

ایمن سازی معابر بومهن برابر خطر تیرهای برق

علیرضا احمدوند، رئیس منطقه برق شهرستان پردیس در این زمینه از وجود تفاهمنامه ای مشترک میان این مجموعه و شهرداری بومهن برای اجرای طرح های مربوط به اصلاح شبکه های برق رسانی شهر خبر داد و گفت: خوشبختانه در شهر جدید پردیس مشکل خاصی در خصوص تیرهای برق وجود ندارد، همچنین این مشکلات در بومهن با همکاری مسئولان امر برطرف می شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که طرح های تعریض معابر در شهری مانند بومهن به صورت روزانه انجام می شود و این شهر به لحاظ شهرسازی شرایطی متفاوت با سایر نواحی دارد، مسئولان منطقه برق پردیس برای امور مربوط به طراحی با مشکلاتی مواجه هستند. این مسئول اضافه کرد: در برخی معابر شهر بومهن پیاده رویی وجود ندارد و جداول به واحدهای مسکونی چسبیده اند، از این رو موضوعی به نام حریم ها گاه امکان جابجایی تیرهای برق را فراهم نمی سازد.

احمدوند افزود: مجموعه منطقه برق شهرستان پردیس در این زمینه طرح های ایمن سازی را اجرایی کرده تا خدای نکرده خطری متوجه مردم و رهگذران نشود تا در آینده عرض معبر در اندازه های مورد نظر ایجاد و کار اساسی در آنها انجام شود. رئیس منطقه برق شهرستان پردیس با اشاره به هزینه های تعویض تیرهای برق خاطرنشان کرد: تعویض هر تیر برق هزینه ای بالغ بر دو میلیون تومان را در بر دارد، این هزینه تنها برای جابجایی یک تیر برق است و ایجاد شبکه جدید خود نیازمند اعتبارات بیشتری است.

وی در ادامه استقلال منطقه پردیس از شهرستان های مجاور را اقدامی به سود شهرستان خواند و افزود: خوشبختانه با تحقق این مهم خدمات به صورت شایسته تری به مردم ارائه می شود.

وجود چند هزار انشعاب غیرمجازِ غیر قابل جمع آوری در جاجرود

این مسئول از وجود چند هزار انشعاب غیرمجازِ غیر قابل جمع آوری در جاجرود خبر داد و گفت: اداره برق پردیس به یک هزار و ۵۰۰ مشترک مجاز منطقه “سعیدآباد” جاجرود خدمات خود را ارائه می دهد، اما در عین حال چند هزار انشعاب غیرمجاز نیز در منطقه یاد شده وجود دارد که نمی توان آنها جمع آوری کرد. احمدوند ادامه داد: مجموعه منطقه برق شهرستان پردیس در خصوص مشکل مذکور در چند نقطه دیگر شهرستان درگیر است، اما این مسائل در سعیدآباد جاجرود بیش از سایر نقاط به چشم می خورد.

لزوم ساماندهی امور برق رسانی در شهرستان

مهدی مهاجر، فرماندار شهرستان پردیس نیز درباره سخنان مسئول برق شهرستان گفت: این سخنان مانند این است که بگوییم چون جاده ای نیست، شرکت های خودروساز نیز اتومبیلی تولید نکنند. وی ادامه داد: اگر در یکی دو نقطه از شهرستان به لحاظ تیرهای برق نامناسب مشکلاتی وجود دارد باید مسائل را از پیش رو برداشت نه آنکه صورت مسئله را پاک کرد.

این مسئول اضافه کرد: دیگر مشکل موجود در زمینه برق رسانی شهرستان وجود معابر تاریک در برخی نقاط شهری و روستایی است که این مسئله گلایه شهردار و بخشدار را در پی داشت. مهاجر افزود: همکاران در مجموعه منطقه برق شهرستان پردیس زحمات بسیاری را متقبل می شوند اما به دلیل برخی مسائل ممکن است ذهنیت نامناسبی ایجاد شود، از این رو مسئولان این اداره باید گزارشی از اقدامات یکساله خود ارائه دهند تا در روند امور مدنظر باشد.

فرماندار شهرستان پردیس بیان داشت: اگر اداره برق شهرستان طرحی برای ساماندهی امور مربوط به انشعابات غیرمجاز دارد، مجموعه فرمانداری از آن حمایت می کند چراکه دولت با کار غیرقانونی مخالف است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0