بررسی تغییر خیابان ولیعصر(عج)

شهردار منطقه شش تهران اعمال هرگونه تغییرات و دخل و تصرف در محدوده خیابان ولیعصر(عج) را مشروط به تصویب کمیسیون ویژه عنوان کرد و گفت: این کمیسیون باید این تغییرات و طراحی هرگونه المان را بررسی کند.

عظیم بابایی افزود: طرح ثبت و احیای محور تاریخی و فرهنگی خیابان ولیعصر(عج) که در سال ۸۸ در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به تصویب رسیده است اجرا شده است و بنابراین هرگونه عملیاتی که در محدوده خیابان ولیعصر(عج) انجام می‌شود باید به تصویب کمیسیون ویژه‌ای برسد.

وی ادامه داد: طراحی و استفاده از هرگونه المانی در این محدوده باید با در نظر گرفتن ملاحظات تاریخی، فرهنگی و زیبایی شناسی و متناسب با محور فرهنگی خیابان ولیعصر(عج) انجام شود. تغییرات و دخل و تصرف حتی در مقیاس احداث پل عابر پیاده در این خیابان باید با بررسی در کمیسیون ویژه صورت بگیرد.

شهردار منطقه شش تهران با بیان اینکه همیشه تلاش است کمترین آسیب به محیط قدیمی و سنتی وارد شود گفت: شرایط نگهداشت این محدوده به گونه‌ای ساماندهی می‌شود که به محیط آسیبی نرسد حتی طراحی زیرگذر عابر پیاده با اعمال محدودیت‌هایی همراه بود تا به درختان قدیمی کمترین خدشه‌ای وارد نشود مگر این که ریشه درختان بر اثر فرسودگی دچار مشکل شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه شناسنامه دار کردن درختان ولیعصر(عج) در حال انجام است، اظهار کرد: سنگ‌هایی که در بستر جوی‌های آب وجود دارد ممکن است باعث تخریب ریشه درختان شود ولی برای فراهم آوردن تمهیدات لازم رفع این مشکل بودجه‌ای را برای سال آینده در نظر گرفتیم تا بتواند مشکل را حل کند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0