سر بنجامین وارد ریچاردسون

سر بنجامین وارد ریچاردسون (۱۸۲۸ — ۱۸۹۶) پزشک برجسته بریتانیایی و نویسنده پرکار در تاریخچه پزشکی است. او دریافت کننده مدال طلا Fothergill ، اعطا شده توسط انجمن پزشکی لندن در سال ۱۸۵۴ و جایزه از Astley برای یک مقاله در زمینه فیزیولوژی بود.
وی نقش ویژه ای در تصویب قانون جدید بهداشتی در سال ۱۸۶۶ و ۱۸۷۵ داشت که به موجب قانون اول ساخت خانه های ارزان قیمت برای کارگران و صنعتکاران مد نظر قرار گرفت و در قانون دوم وضع قوانین بهداشتی یکسان در ساخت خانه ها برای پیمانکاران اجباری گردید.
ریچاردسون در سال ۱۸۹۳ به پاس خدمات برجسته اش در زمینه پزشکی و کمکهای انسانی ملقب به دریافت مقام شوالیه شد.

فشردگی و نابهنجاریهای شهرهای آن روز انگلستان به خصوص لندن و منچستر و آلودگی بسیار این شهرها و وجود بیماریهای گسترده عفونی موجب شد که وی درکتابی که در سال ۱۸۵۷ به چاپ رساند شهری خیالی را به تصویر بکشد که آنرا هیژیا (Hygeia) نام نهاد.

شهر خیالی هیژیا جمعیتی بالغ بر ۱۰۰،۰۰۰ نفر را دارد که در ۲۰،۰۰۰ خانه زندگی می کردند و زمین مورد نظر این خانه ها ۱۶۰۰ هکتار بود.

در هیژیا ساختن خانه های مرتفع که بر خیابانهای شهری سایه می انداختند مجاز نیست . در محلات اداری و تجاری ساختمانها ۴ طبقه می باشند و در برخی محلات که فضاهای وسیع تری وجود دارد اجازه ساخت بناهای بلندتر وجود دارد.

در سطح شهر دو خیابان اصلی کشیده شده که شرقی – غربی هستند و در هر یک از آنها یک مسیر راه آهن تعبیه شده است. و دو خیابان شمالی – جنوبی هم وجود دارد که کوچه های محلی از آنها منشعب می شوند و کوچه ها موازی با خیابان اصلی شرقی – غربی است. خیابانها درختکاری شده و فضای پشت خانه ها را باغها تشکیل می دهند.

کلیساها ، بیمارستانها ،تاترها ، بانک ها ، تالارهای گردهمایی و دیگر ساختمانهای عمومی به صورت تفکیک شده در بخشی از خیابان های شمالی – جنوبی و شرقی – غربی قرار گرفته اند.در شهر وی مسائل بهداشتی از اهم موضوعات است و توجه به آب بهداشتی و مسیرهای ویژه فاضلاب و گندابرو گردیده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0