اجرای کاداستر در اکثر عرصه‌های شهری

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در کمیسیون اصل ۹۰ عنوان کرد که طرح کاداستر در بیش از ۹۵ درصد عرصه‌های شهری اجرا شده و اجرای ۱۰۰درصدی این طرح منوط به تعیین تکلیف مالکیت اراضی دولتی است.

داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: جلسه امروز کمیسیون اصل ۹۰ با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با معاونین وی برگزار شد و شکایات واصله در خصوص این سازمان به کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شد و از سوی دیگر این جلسه به منظور آشنایی بیشتر رئیس و معاونین سازمان ثبت اسناد با وظایف کمیسیون اصل ۹۰ و آشنایی اعضای کمیسیون با سیاست‌های آینده سازمان ثبت اسناد برگزار شد.

وی افزود: عمده شکایات مطرح شده از سازمان ثبت اسناد در جلسه امروز کمیسیون در مورد شکایت مردم از نحوه اجرای طرح کاداستر، تعیین تکلیف اراضی فاقد سند، اراضی که سازمان اوقاف نیز مدعی مالکیت آن است اشاره کرد و برخی شکایات دیگر نیز در خصوص عدم استقرار ادارات ثبت اسناد در برخی شهرها و نبود تشکیلات سازمانی در این شهرها از عدم اجرای آرای دیوان عدالت اداری شکایات مربوط به زمین‌خواران و نقش مثبتی که سازمان ثبت اسناد در این ارتباط می‌تواند داشته باشد، بود.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: این شکایات به اطلاع مسئولین سازمان ثبت اسناد رسید و آنها نیز توضیحات خود را در خصوص شکایات مطروحه ارائه کردند و رئیس سازمان ثبت اسناد عنوان کرد که فرآیند کار این سازمان به نحوی سازماندهی شده که با هزینه کمتر و شفافیت بیشتر و دقت بالاتر خدمات بهتری به مراجعه‌کنندگان ارائه شود.

محمدی خاطر نشان کرد: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت که طرح کاداستر در بیش از ۹۵ درصد از عرصه‌های شهری اجرایی شده و اسناد دفترچه‌ای به اسناد رقومی تغییر پیدا کرده و برای تکمیل طرح کاداستر باید مالکیت اراضی دولتی تعیین تکلیف شود که اقداماتی در این باره آغاز شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد همچنین توضیحاتی را در خصوص ثبت الکترونیک و کاهش مراجعات مردمی و ثبت درخواست‌ها از طریق رایانه که امکان جعل و صدور اسناد مجعول را از بین می‌برد و نیز سالم‌سازی و ارتقاء سلامت اداری و تسریع در روند خدمات‌رسانی ارائه کرد.

شاسا

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0