رویکردی نو در شهرهای جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: شهرهای جدید با رویکردی نو در دستور کار دولت است و این شهرها با محوریت مردم احداث می شوند.

محسن نریمان با اشاره به سیاست ایجاد شهرهای جدید در دولت یازدهم افزود: رویکرد ما مردم محور است و با توجه به برنامه جامع در شمال و مرکز کشور، اقدام به ایجاد شهرهای جدید پر جاذبه خواهیم کرد تا بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این شهرها ترغیب شوند.

وی ایجاد شهرک های دانشگاهی، توریستی، ورزشی و تفریحی را از جمله برنامه های دولت در این خصوص عنوان کرد و افزود: با این اقدام به حل مشکلات شهرهای بزرگ کمک خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رویکرد جدید ما این است که شهرهای جدید را به بخش خصوصی بدهیم که آنها نیز در این خصوص اقبال نشان داده اند تا نسبت به شهرک سازی و ایجاد شهرک های دانشگاهی، علمی و توریستی اقدام کنند. وی ادامه داد: برای حمایت از حضور بخش خصوصی در شهرهای جدید، مصوبات شورای عالی شهرسازی اخذ شده است و با این اقدام سرریز جمعیتی کنترل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران از ایجاد شهرهای جدید در شمال و مرکز کشور خبر داد و گفت: دولت در قالب طرح مسکن حمایتی تا مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان وام به مردم پرداخت می کند. وی با بیان اینکه، در شهرهای جدید ۴۱۶ هزار و ۶۷۶ واحد مسکن مهر در حال احداث است، افزود: ۷۲ هزار مسکن مهر در شهرهای جدید نیز آماده است که زیرساخت های آن با وجود پرداخت هزینه انشعاب، اجرایی نشده است.

نریمان با بیان اینکه، به طور میانگین ۷۰ درصد این واحدها پیشرفت فیزیکی داشته اند، افزود: ۳۰۵ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم سه جانبه مسکن مهر احداث شده اند و ۷۴ هزار واحد به صورت تعاونی و ۳۶ هزار واحد به صورت خود مالکی در حال احداث هستند. وی با بیان این که، در ۱۴ استان کشور شهر جدید وجود دارد که در ۱۲ استان آن مسکن مهر نیز احداث شده است خاطر نشان کرد: ۱۶۶ هزار واحد از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر به مرحله نازک کاری رسیده اند و حدود ۷۸ هزار واحد را افتتاح و ۱۶ هزار و ۳۷۶ واحد نیز آماده تحویل داریم.

نریمان گفت: یک شهر جدید به نام تیس در کنار دریا در منطقه چابهار پیشنهاد شده تا واحدهای ویلایی در آنجا ساخته شوند، بنابراین از هم اکنون اعلام می کنم که در این شهر ویلاسازی خواهیم کرد که با استقبال مردم همراه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، در خصوص مترو پرند نیز گفت: در صورتی که اعتبار این طرح تامین شود، مترو پرند سال آینده به بهره برداری می رسد. وی افزود: مطالعات طرح مترو پردیس نیز انجام شده است و در صورتی که اعتبار مترو هشتگرد نیز فراهم شود، یک سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0