اصول پایه تمرکز حمل و نقل محلی بر عابران پیاده

۱- چشم انداز
شهردار لندن: “لندن یک شهر بزرگ برای پیاده روی است. چشم انداز من تبدیل آن به یکی از پیاده مدارترین شهرهای جهان تا سال ۲۰۱۵ می باشد.”

۲- دربرگیری
بدترین برنامه های حمل و نقل محلی، آنهایی هستند که به شدت فنی، نفوذناپذیر، راکد و غیرمهیج بوده و مهم ترین افراد -کاربران- را در فرآیند سهیم نکرده اند.

۳- تمرکز بر دسترسی بجای جابجایی
سفر میتواند تبدیل به یک عادت شود و دسترسی کلید درمان است. باید درباره جلوگیری کردن مردم از جابجایی فقط به منظور جابجایی و تمرکز بیشتر بر دسترسی، تفکر اساسی گردد.

۴- ارزیابی پیاده روی بعنوان شکلی از حمل و نقل
پیاده روی بعنوان گونه ای از حمل و نقل، مستقل است اما اشکال دیگر همچون حمل و نقل عمومی بر پیاده روی تکیه دارند.

۵- توجه به کیفیت مسیرهای پیاده
بهسازی فیزیکی مسیرها و کفسازی آنها و آرام سازی ترافیک باید مد نظر قرار گیرد.

۶- لزوم ارتباط با مراکز سلامتی
ما در حال استفاده بیشتر از اتومبیل هایمان هستیم و از آنچه احتمالاً تا این زمان بعنوان یک انسان بصورت پیاده حرکت کرده ایم، کمتر راه می رویم. بنابراین امروزه، برقراری ارتباط با مراکز سلامتی برای طراحی برنامه حمل و نقل محلی الزامی است.

۷- برقراری ارزش برابر بین پروژه های کوچک و بزرگ
اگر پروژه های کوچک و نه بسیار گران بخوبی اجرا شوند می توانند تفاوت عظیمی را بوجود آورند.

۸- لزوم وجود نتیجه نه اقدامات
نتیجه مورد انتظار از برنامه حمل و نقل، وجود مردمان بیشتر در خیابان هاست. هنوز حکومت های محلی زیادی مقدار حضور مردم در خیابانها را اندازه گیری نکرده اند. آنها اتومبیل ها و ماشین های باری را برآورد می کنند اما مردم را نه.

۹- توجه به کیفیت
دربرگیری تمامی موارد فوق در برنامه حمل و نقل بسیار خوب است اما باید آنچه قصد انجام آن وجود دارد به دقت مد نظر قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که کیفیت در آنجا وجود دارد.

۱۰- عدم انحصار برنامه حمل و نقل محلی به مهندسان
اگر مالکیت معارض در برابر مهندسان ترافیکی قرار گیرد، ارتباطاتی که مورد نیاز هستند بوجود نخواهند آمد. باید گفتگویی با بخشهای دیگر حکومت های محلی و بدنه های عمومی دیگر بصورت محلی وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل گردد که بخش بسیار کوچک و نه تمامی برنامه حمل و نقل محلی در گرو دیگران است.


دکتر خشایار کاشانی جو

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0