حریم تهران کاملاً نابسامان

استاندار تهران گفت: حریم در تهران کاملاً نابسامان است و به الگوهای معماری اسلامی و فرهنگی توجهی نشده است.

سیدحسین هاشمی در جلسه دیدار با شهرداران استان تهران و انتخاب هیئت مدیره سازمان همیاری‌های شهرداری تهران اظهار داشت: دولت تدبیر و امید دولت صداقت است و باید به وعده‌هایی که داده است عمل کند. وی افزود: تعامل لازمه پیشرفت کارها و شهرداران باید با مسئولان منطقه در جهت تسریع پروژه‌های شهر تعامل برقرار کنند. وی با تأکید بر اینکه در بخش فرهنگی اقدام خاصی نشده است گفت: موضوع فرهنگی کاملاً محفوظ مانده است و باید به مسائل فرهنگی شهر ورود پیدا کنیم.

استاندار تهران بیان داشت: فرمانداران موظفند نظرات بیشتری را بر اساس برنامه‌های راهبردی در مسائل مختلف داشته باشند. هاشمی با بیان اینکه عضویت در ماده ۱۰۰ برای تمامی فرمانداران ممنوع شده است گفت: با توجه به ممنوعیت فرمانداران در این کمیسیون ولی باید نظارت جدی در مورد زمین‌خواری‌ها داشته باشند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: شهرداران برای ایجاد درآمد باید به دنبال راه‌های منطقی باشند. در حال حاضر تراکم‌هایی که در تهران واگذار شده است یکی از بحث‌های جدی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. وی با طرح پرسشی مبنی بر اینکه آیا ساختمان‌های شهر تهران به لحاظ ساخت و ساز و مهندسی درست ساخته شده است گفت: در موضوع معماری اسلامی، فرهنگی و نظم و نظام در شهر تهران خبری نیست.

استاندار تهران یادآور شد: در یک خیابان ۲۰ متری تمام ساختمان‌های ۱۵ تا ۲۰ طبقه ساخته شده است که اگر اتفاقی بیفتد کل خیابان مسدود می‌شود و راههای ورودی و خروجی بسته می‌شود. وی گفت: در شهرسازی می‌توان الگویی را مدنظر گرفت که تمام مزایای طرح‌های تفصیلی و معماری اسلامی را در نظر بگیرد.

هاشمی با بیان اینکه هر چه در تهران اتفاق بیفتد چه خوب و بد الگوی کشور می‌شود گفت: در حال حاضر حریم تهران کاملاً نابسامان است در حالی که تهران پایتخت است و باید به یک شهر مدرن تبدیل شود. هاشمی یادآور شد: حد و مرز تهران مشخص نیست و باید شهرداران با یک ذوق و خلاقیت خاصی در شهر اقدام کنند و اگر خود شهرداران آن ذوق را ندارند از مشاوران در این زمینه استفاده کنند. وی به این ضرب‌المثل که شهری که آباد است از کوچه‌های آن پیداست گفت: حضور بخش خصوصی و مشارکت در کارها یکی از اولویت‌های دولت یازدهم است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: بخش‌های خصوصی بیشتر به دنبال وام بانکی نباشند و از ۳۰ درصد از منابع خود را برای پیشبرد اقدامات هزینه کنند. هاشمی تأکید کرد: عملکرد سازمان همیاری‌های شهرداری‌های تهران در دو سال اخیر خوب بوده ولی در شهر تهران نبوده است. وی افزود: بنده اهل نقد گذشته نیستم ولی از تجربه گذشته در موفقیت‌ها استفاده می‌کنم. در گذشته قانون‌گریز بودیم ولی در دولت روحانی اصلاً قانون گریزی جایی ندارد و در راستای قانون حرکت می‌کنیم.

استاندار تهران تأکید کرد: از فردا سفرهای شهرستانی تهران آغاز می‌شود و اولویت هر شهرستان برای پروژه‌ها مشخص می‌شود و تا حد توان به این پروژه‌ها کمک می‌کنیم. هاشمی به بودجه سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: بعضی از دوستان در مجلس بابت بودجه استعفا دادند که با صحبت‌های صورت گرفته قانع شدند. وی افزود: ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه نفت در کشور فروش می‌رود و سایر درآمدها نیز مشخص است با این درآمدها بودجه سال ۹۳ به مجلس ارائه شده است که بهتر است این بودجه به سمتی هزینه شود که بهره‌وری را افزایش دهد.

استاندار تهران با بیان اینکه بعضی از پروژه‌ها در کشور ۲۰ تا ۳۰ سال ادامه داشته است گفت: عمر مفید این پروژه در کشور چقدر است؟ در حال حاضر پروژه‌هایی با ۱۵ سال تنها ۶۰ درصد پیشرفت داشته‌اند. در ادامه این جلسه استاندار تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۶ نفر از شهرداران انتخاب شده‌اند و ۵ نفر دیگر نیز به زودی انتخاب می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه اقدامی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و زمین‌خواری را در نظر گرفته‌ایم گفت: علاج مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز پیشگیری است. زمین‌خواری و تجاوز به منابع طبیعی از موارد جدی است که فرمانداران موظف شده‌اند در این باره اقدام مؤثری انجام دهند. استاندار تهران خاطرنشان کرد: فردا نخستین سفر شهرستانی بنده با اولویت پروژه‌های مهم آغاز می‌شود و جلسه شورای برنامه‌ریزی در شهرستان اسلامشهر برگزار خواهد شد.

وی درباره تعامل با شهرداری تهران اظهار داشت: شهرداری تهران نیز زیر نظر وزارت کشور است و تمام شهرها و شهرداری تهران در اختیار استانداری است و شهرداری تهران نیز تابع سیاست‌هایی است که برای تمامی شهرهای استان تهران وضع می‌شود.

ایسنا

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0