وظایف اجتماعی شهرداری منچستر

هر ساله از اواخر اکتبر تا اواخر مارچ شهرداری منچستر با استفاده از سیستم‌های پیش‌بینی وضعیت آب و هوا، شرائط جوی جاده‌ها را کنترل کرده تا در صورت وقوع پدیده برف و یخبندان جاده‌ها را شن‌پوشی کند.

شهرداری منچستر این اطلاعات را هر روز از اداره هواشناسی منچستر کسب می‌کند این اطلاعات حاوی پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در ۲۴ ساعت آینده است که به همراه آن پیش‌بینی آب و هوای ۵ روز آینده نیز پیوست می‌شود.

حس گر‌های موجود در جاده‌ها و همچنین ایستگاه هواشناسی واقع در شمال شهر منچستر اطلاعاتی در مورد دمای هوا و وضعیت جاده‌ها را در اختیار شهرداری قرار می‌دهد که این اطلاعات در هر ساعت یکبار update می‌شود.

در منچستر بیش از ۱۴۵۰ کیلومتر جاده وجود دارد که امکان رسیدگی به همه این جاده‌ها امکان پذیر نمی‌باشد بدین ترتیب جاده‌ها اولویت بندی می‌شوند و در حدود ۶۳۳کیلومتر(در حدود ۴۴%) از جاده‌ها پس از شن‌پاشی، نمک‌پاشی می‌شوند. برای اطمینان از شن‌پاشی و نمک پاشی جاده‌های پراهمیت‌تر، جاده‌ها به دو دسته: جاده‌های اولیه و جاده‌های ثانویه تقسیم می‌شوند.

جاده‌های اولیه در طول مدت سه ساعت نمک پاشی می‌شوند. این جاده‌ها در برگیرنده راه‌های ارتباطی میان شهر‌ها، جاده‌های اصلی عبور و مرور اتوبوس و جاده‌هایی که به بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های آتش نشانی و مراکز صنعتی منتهی می‌شوند، است.

نمک پاشی جاده‌های ثانویه پیش از شروع ساعات پر ازدحام و پر رفت و آمد صبح انجام می‌گیرد. این جاده‌ها شامل راه‌های ارتباطی میان جاده‌های اصلی، جاده‌های شلوغ و پر رفت و آمد، برخی جاده‌های باریک و پر پیچ و خم، دیگر مسیر‌های عبور و مرور اتوبوس و برخی راه‌های ارتباطی محلی می‌شود.

در طی مدت زمان برف و یخبندان، راه‌های فرعی و باریک در مراکز اصلی خرید، تپه‌ها و بلندی‌های شیب دار و تقاطع‌های شلوغ هم یخ پاشی و نمک پاشی می‌شوند.

پس از اینکه جاده‌هایی که در ارجحیت هستند از این خدمات بهره مند شدند نوبت به جاده‌های دیگر می‌رسد. عملیات نمک پاشی معمولا از ساعت ۹ شب آغاز می‌شود تا قبل از ساعت ۵/۷ صبح به پایان می‌رسد.

سطل‌های نمک
سی‌و‌هشت سطل نمک برای استفاده عمومی در برخی مناطق منتخب در سطح شهر همانند سطوح شیب دار و نا صاف وجود دارد. پس از گذشت دوران برف و یخبندان این سطل‌ها چک می‌شوند و در صورت نیاز دوباره پر می‌شوند.

طرز عملکرد سنگ نمک بدین صورت است که یخ و برف را بصورت یک محلول نمکین در می‌آورد. ترافیک جاده‌ای یکی از اساسی ترین و ضروری ترین بخش این کار است، چرا که هنگامی که ماشین‌ها از روی جاده عبور می‌کنند نمک به اطراف پخش می‌شود و همین امر به ذوب شدن برف و یخ کمک می‌کند. بنابراین در جاده‌هایی که عبور و مرور کمتری در آنها صورت می‌گیرد سطوح جاده‌ها حتی پس از نمک پاشی همچنان یخ زده و منجمد باقی می‌ماند.

سنگ نمک در دمای پایین تر از ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر نمی‌تواند موثر واقع شود و در نگاهی عمیق تر باید گفت که نمک با محیط زیست تطابق ندارد و باعث به مخاطره افتادن زندگی نباتی می‌شود.

مرکز کنترل ترافیک ملی: ماشین سواران اکنون می‌توانند از طریق کانال مرکز ملی کنترل ترافیک(NTCC) از اطلاعات جامع و بلادرنگ در مورد ترافیک جاده‌ها و تغییر مسیر بزرگراهها مطلع شوند. عملیات NTCC هم اکنون قابل بهره برداری است و اطلاعات جاده‌ای را در اختیار رسانه‌های ارتباط جمعی قرار می‌دهد و علامات الکترونیکی را در جاده‌ها قرار می‌دهد. این سازمان در اواخر سال تمام خدمات ترافیکی را به عموم مردم ارائه می‌دهد.

سازمان امنیت جاده‌ای منچستر: هدف این سازمان کاهش تعداد تصادفات ناخوشایند جاده‌ای است. طرح و برنامه‌های این سازمان به قرار زیر است:

– سخنرانی‌ها و مباحث آموزشی
– آموزش‌های عملی به پیاده‌ها و موتورسواران
– تست‌های ثانویه امنیت جاده‌ها
– تست‌های ثانویه ماموران سازمان امنیت جاده ای

این طرح شامل آموزش کودکان ۵ تا ۹ ساله است که توسط دولت بنیان گذارده شده و با همکاری سازمان حمل و نقل به انجام رسیده است، می‌باشد.

این سازمان‌ها برای تبعیت از قوانین می‌بایست:

۱٫ اطمینان داشته باشند که وسائط نقلیه شان قابلیت استفاده در جاده‌ها را دارد و ار قوانین و مقررات ترافیکی پیروی می‌کند.
۲٫ اطمینان داشته باشند که کارکنان و دیگران با انجام فعالیت‌های برقراری امنیت جاده‌ای خود را در معرض مخاطره قرار نمی‌دهند.
۳٫ در رابطه با امور مربوط به امنیت جاده‌ای به‌طور موثر مسوولیت‌پذیر باشند.
۴٫ سنجش خطرات، چگونگی و شیوه برقراری امنیت و سلامت مطبق با قوانین و مقررات
۵٫ مشورت و همفکری با کارکنان در مورد مساله امنیت و سلامت جامعه

کارمندان و افرادی که رانندگی بخشی از شغل آنهاست – خواه وسیله نقلیه متعلق به یک شرکت یا سازمان باشد یا وسیله نقلیه شخصی باشد – در این مورد مصونیت قانونی دارند. این مساله در رابطه با افرادی که شغل آنها رانندگی می‌باشد در مسافت‌های کم مانند رفتن یا برگشتن از جلسه، بازدید از برخی اماکن و رفتن از منزل به یک مکان کاری که به‌صورت هیشگی و مداوم نباشد، نیز صحت دارد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0