هویت تاریخی شیراز

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: شیراز داری هویت شهری و تاریخی است که به آهستگی به شهری با قدمت پایین تبدیل می‌شود.

هوشنگ عشایری در همایش نقش مدیریت و سرمایه در صنعت ساختمان در سخنانی اظهار داشت: بر اساس سرشماری نفوس مسکن در سال ۱۳۹۰، واحدهای مسکونی شهری در این استان به ۴۵ هزار و ۷۰۰ واحد رسیده است.

عشایری تصریح کرد: برای تسریع در روند ساخت و ساز ساختمان باید نقش دولت در اجرای این طرح ۱۰ درصد و بخش خصوصی و مردم ۹۰ درصد باشد. وی خاطرنشان کرد: شیراز داری هویت شهری و تاریخی است که به آهستگی به شهری با قدمت پایین تبدیل می‌شود و برای برون‌رفت از این معضل باید شهرداری و شورای شهر نقش اساسی خود را در حوزه حمایتی ایفا کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس تصریح کرد: شیراز با ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده نیاز به ساخت و سازهای با استاندارد بالا دارد تا شاهد واحدهای امن و به دور از خطر سوانح باشیم.

عشایری بیان داشت: برای ساخت و ساز ۳۲ هزار واحد مسکونی در سال نیاز به ورود سرمایه‌گذار داخلی در این عرصه داریم. وی اضافه کرد: در افق چشم‌انداز نیز با برنامه‌ریزی دقیق باید به عدد تراکم یک درصد نسبت به خانوار باید دست یافت تا شاهد شهری آباد و پویا باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس ابراز داشت: برای احیای بافت‌های قدیمی و فرسوده باید تمام متولیان امر ساخت و ساز در این راه پیشگام شوند تا در آینده نزدیک شهری با ساختمان‌های محکم و با استقامت بالا را شاهد باشیم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0