دانش شهر – شماره ۱۳۶ (الزامات تهیه دستورالعمل یخ زدایی معابر)

زمانی بود که نگهداری معابر در فصل زمستان همراه بود با این قانون ساده بدین مفهوم که در موقعیت تشکیک و عدم قطعیت از وضعیت جوی و وضعیت معابر، بهتر است که میزان نمک زیادی برای اطمینان از باز بودن مسیر مورد استفاده قرار بگیرد. اما مدت زمان زیادی از آن روزها می‌گذرد و دیگر این روش‌ها، منسوخ شده است. کنترل برف و یخ زدگی به منظور تأمین امکان تردد سهل، ایمن و مؤثر مردم و کالا انجام می‌شود که این امر باید با درنظر گرفتن بهترین شیوه‌های مدیریتی انجام شود.
جدیدترین روش نگهداری معابر در زمستان بر چهار مقوله استوار است: استفاده از مقدار صحیح، مصالح مناسب در مکان و زمان مناسب. به عبارت دیگر، استفاده موثر از نمک. از مزایای این رویکرد، بهینه کردن میزان مصرف نمک در معابر می‌باشد.
چگونگی و منبع سفارش مواد مورد نیاز، انتخاب مکان و ساختار مناسب دپوی مواد، نوع تجهیزات و خودروهای مورد استفاده، روش‌های پخش مواد در سطح معابر، روش‌های بارگیری و تخلیه بار، شستشوی خودروها بعد از تخلیه بار و فعالیت های انجام گرفته بعد از طوفان برف از جمله فعالیت‌ها و موضوعات مهمی هستند که در این گزارش به آن پرداخته شده است.

دریافت فایل تمام متن نشریه دانش شهر ۱۳۶ (فرمت PDF)

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0