متخصصان شهرسازی نیاز جامعه

رییس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی گفت: تربیت متخصصان معماری و شهرسازی متناسب با نیاز های جامعه نیست.

سید مهدی هاشمی در دومین همایش ملی معماری و شهرسازی اسلامی در تبریز خاطرنشان کرد: انتظار برگزاری چنین همایش هایی را از شهری که ۱۰۷ سال قبل اولین بلدیه کشور را تأسیس کرد بجا است؛ تبریز شهری اسلامی و نماد هویت، آزادی گری و تدین است. وی با اشاره به این‌که طبق قانون نظام مهندسی ساختمان، اولین خط مشی ترویج فرهنگ اسلامی در شهرسازی و ساخت و ساز است، اظهار کرد: بسیاری از شهر های ما از نظر سیما بسیار آشفته هستند، در حالیکه ایران در گذشته از لحاظ معماری حرف اول را در دنیا می زد.

وی افزود: بعد از ۳۲ سال دیگر وقت آن نیست که غفلت کنیم، ولی عملأ شاهد تشخیص های نادرست و هدر رفتن سرمایه های کلان هستیم و در کل، محور های توسعه به حاشیه رفته اند. هاشمی با بیان این‌که مقام معظم رهبری نیز به هنرهای معماری و شهرسازی به صورت دقیق اشاره کرده اند، تأکید کرد: طبق فرمایشات رهبری، باید در تولید علم، ثروت و جنبش نرم افزاری بسیار فعال باشیم.

وی در ادامه سخنانش گفت: متأسفانه تربیت افراد متخصص در حوزه ی معماری و شهرسازی، متناسب با نیاز های جامعه نیست و با قحطی شهر ساز متخصص مواجه هستیم. رییس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متأسفانه در عرصه شهرسازی جایگاهمان را در دنیا از دست داده ایم وبجای پیشرفت عقب گرد می رویم.

وی در پایان سخنانش گفت: فضا بسیار گسترده است و می توان از تجربیات متخصصان سایر کشور ها استفاده کرد، اما این انتقال تجربیات باید به شکلی باشد که اجازه ندهیم متخصصان سایر کشور ها بر اساس اعتقادات خود برای ما طراحی کنند. شایان ذکر است این همایش ششم و هفتم آذر به مدت دو روز در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در حال برگزاری است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0