برنامه چشم انداز بزرگراههای کالیفرنیا

بزرگراههای بسیاری درایالات متحده در مناطق خوش منظره و باچشم اندازی زیبا قرار دارند.برنامه چشم انداز بزرگراههای کالیفرنیا توسط مجلس نمایندگان آمریکا در سال ۱۹۶۳ بوجود آمد. هدف از تصویب این طرح،حفاظت و نگهداری مناظر اطراف بزرگراهها از تغییراتی بود که منجر به لطمه زدن به زیبایی و طراوت زمینهای اطراف بزرگراه می شد.
سرزمینهای سر سبز و مزارعی که از نظر مسافران زیبا و جذاب به نظر می رسد ودیدن آنها لذت بصری به همراه دارد؛ از جمله مناطقی است که باید از تعرض بزرگراهها دور نگاه داشته شوند.
یک برنامه چشم انداز جاده ای از اجزای زیر تشکیل یافته است:
۱٫ نظارت و کنترل بر استفاده از زمین و حجم پیشرفت کار
۲٫ برنامه ریزی دقیق و جزئی محل ایجاد پروژه
۳٫ کنترل و نظارت بر نصب آگهی های تبلیغاتی(شامل پوستر و بیل بورد)
۴٫ توجه خاص به محوطه سازی وایجاد فضای سبز
۵٫ همکاری شهروندان و استقبال عمومی در پیشرفت این نکات بسیار حائز اهمییت است .
از نقطه نظر جلوه های بصری یک بزرگراه باید دارای دو عامل عمده باشد:
۱٫ خوش منظره بودن:
تا آن حد که مناظر اطراف برای بیننده بیاد ماندنی شود. این خصوصیت رابطه مستقیم با چشم انداز منحصر به فرد،متنوع و تقابل رنگها ومناظر دارد که با یکبار دیدن،اثر عمیقی بر بیننده خواهد گذاشت.
۲٫ بکر بودن:
همگونی و یکدست بودن مناظر اطراف و عدم دخالت انسان در نظم حاکم بر آن؛ دومین عامل مهم جذابیت یک چشم انداز طبیعی در اطراف بزرگراه می باشد.
همیاری عمومی:
کمک و همیاری عمومی قسمت مهمی از تهیه واجرای برنامه حفاظت از چشم انداز بزرگراهها است. زمینداران حوالی طرح، کمیته های محلی ، گروههای حفاظت از محیط زیستو هرکس دیگری که علاقه مند به طرح مذکور است؛ می بایست در اولین زمان ممکن و قبل از اینکه اجرای رسمی کار آغاز شود، طرح را مطالعه کرده و در مورد آن نظر دهد. آگاهی دادن از طریق ارسال نامه به شهروندان درگیر این طرح، امری ضروری است. همکاری موثر شهروندان، این طرح را به آنجا خواهد رساند که توقعات و خواسته های عمومی را برآورده خواهد کردو از ایجاد مناقشات احتمالی آتی جلوگیری خواهد نمود.
برنامه پذیرش بزرگراه( Adopt-A-Highway program) :
برنامه پذیرش بزرگراه که از سال ۱۹۸۹ شروع شد؛ بدون شک یکی از همیاریهای موفق بین دولت ومردم در زمان ما بوده است. از سال ۱۹۸۹ به بعد، بیش از ۱۲۰۰۰۰ نفر ازساکنین کالیفرنیا توانستند بیش از ۱۵۰۰۰ مایل از کناره جاده ها را پاکسازی کنند. همکاریها شامل یک یا چند فعالیت زیر بود:
— زدودن زباله (حجم کار از ناحیه ای به ناحیه دیگر تغییر می کرد )
— کاشتن درخت و گلهای وحشی
— پاکسازی دیوار نوشته ها و پوسترها
— کنترل رشد گیاهان کنار جاده
تغییرات محیطی ایجاد شده معمولا یک گستره دو مایلی اطراف جاده را در بر می گیرد و مجوز این کار هم برای دورهای پنج ساله صادر می شود.
برنامه پذیرش بزرگراه در کلرادو وسیاستهای آن ایالت
۱٫ بخش حمل و نقل ایالت کلرادو تنها وظیفه تصمیم گیری در این زمینه را دارد که آیا یک درخواست پذیرفته است یا مردود و یک بزرگراه برای اجرای این طرح آماده است یا نه.
۲٫ اگر تقاضانامه ای به تایید برسد؛ نماینده این طرح یک توافقنامه اجرایی با بخش حمل و نقل ایالت کلرادو امضا خواهد کرد. اعضای گروههای شرکت کننده در این طرح همگی باید ازتمام قوانین و مقررات ایمنی این قرارداد تبعیت کنند.
۳٫ کلیه اعضای این گروه در یک جلسه ایمنی شرکت می کنند که قبل از مرور هر گونه برنامه ای؛ در آن یک فیلم ویدیویی با عنوان” ایمنی داوطلبان زیباسازی کلرادو”به سمع و نظر آنها می رسد. برپایی این جلسه به عهده هماهنگ کننده گروه می باشد. در این ردهمایی،خطرات بالقوه ای که درهنگام مشارکت در این طرح ممکن است گریبانگیر دست اندر کاران آن شود بررسی می گردد.خطراتی چون: عبور و مرور پر سرعت ماشینها در بزرگراه، گیاهان سمی، خرده شیشه های کنار جاده، مواد تیز و خطرناک و حیات وحش مناطق برون شهری مثل مارها و راسوها.
۴٫ شرکت کنندگان در این برنامه توافق می کنند که کار خود را با توجه به حق تقدم اتوموبیلها و در نواحی خارج از بزرگراهها انجام دهند.
۵٫ ضمن رعایت حقوق رانندگان،افراد مجری این برنامه نه در نحوه اجرا و نه در ظاهر نباید به هیچ وجه مخل نظم عبورومرور گردند. افراد نباید با خود پلاکارد ویا تابلوی تبلیغاتی حمل کنند و گروه و یا حرفه خاصی را تبلیغ نمایند.
۶٫ بخش حمل ونقل کلرادو به همراه داشتن و استفاده از هر گونه مشروبات الکلی را ضمن انجام کار دربزرگراههای ایالت، مطلقا ممنوع اعلام کرده است.
۷٫ هر گروه ۸ نفری که بین ۱۳ تا ۱۷ سال هستند؛ باید تحت نظارت یک ناظرباشند و هر گروه ۴ نفری بین ۶ تا ۱۲ ساله نیز زیر نظر یک ناظر انجام وظیفه می کنند. بدین ترتیب افراد زیر ۶ سال حق شرکت در این برنامه را نخواهند داشت. گروه مجری این برنامه حق خود می داند که نام و نشانی تمام اعضای شرکت کننده را در اختیار داشته باشد.
۸٫ بخش حمل ونقل ایالت کلرادوتنها اجرای موارد زیر را به عهده خواهد گرفت:
— تعیین محدوده مشخص اجرای این برنامه در بزرگراهها
–نصب و نگهداری علایم راهنمایی(در صورت تمایل گروه)
— تهیه کیسه های جمع آوری زباله وجلیقه های ایمنی برای افراد شرکت کننده در برنامه
–تخلیه به موقع زباله های جمع آوری شده از کنار بزرگراهها
— تهیه کردن فیلم ویدیویی”ایمنی داوطلبان زیباسازی کلرادو” و “روشهای آزمایشگاهی شناسایی زباله” برای هماهنگ کنده گروه از طریق شبکه اینترنت.
بخش حمل و نقل کلرادو برای هر دو انتهای گروه پاکسازی علایم هشدار ایمنی نصب می نماید و تنها وقتی آنها را تعویض می کند که احتمال دزدی و یا خرابکاری باشد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0