در کانادا از بلوتوث برای کنترل ترافیک و محاسبه تعداد خودروهای جاده استفاده می‌شود

در شهر کلگری از استان آلبرتا کانادا از فناوری بلوتوث برای مانیتور کردن شرایط ترافیک و اطلاع رسانی زنده به راننده در رابطه با حجم ترافیک استفاده می‌شود. در این فناوری کد شناسایی خاصی که در تمام ابزارهای مجهز به بلوتوث مانند تلفن هوشمند، تبلت، هدنز فری و غیره وجود دارد، تشخیص داده شده و براساس آن اطلاعات مربوط به ترافیک گردآوری می‌شوند.

در بزرگراه‌ها و معابر اصلی، استیشن‌هایی تعبیه شده‌اند که براساس تلفن هوشمند و دیگر ابزارهای مجهز به بلوتوث، تعداد خودروهای موجود در بزرگراه محاسبه می‌شوند. سپس این اطلاعات به مرکز تجزیه و تحلیل ترافیک ارسال شده و براساس اطلاعات جمع آوری شده، برروی تابلوهای جاده‌ای میزان ترافیک و مدت زمان تاخیر برای رسیدن به مقصد نمایش داده می‌شوند و در صورت نیاز مسیرهای کم ترافیک جایگزین پیشنهاد داده می‌شوند.

این سیستم در سال ۲۰۱۰ به صورت آزمایشی در شهر کلگری راه اندازی شد و پس از تکمیل مراحل اطمینال بخشی، حالا این سیستم نهایی شده و مورد استفاده قرار گرفته است. در نسخه نهایی این سیستم که در حال حاضر نیز فعال است، ابزارهای بلوتوث مردم پیاده رو، جدا شده و آنها به عنوان خودرو تشخیص داده نمی‌شوند.

منبع : زومیت

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0