انتقال پایتخت به نقطه صفر نرسد

استاندار سابق تهران با اشاره به طرح دوباره انتقال پایتخت سیاسی اداری در پی تشدید آلودگی هوای پایتخت گفت: برخی موضوعات در مدیریت جدید متوقف شد و گفته شد اینها فرضیات و حرف های فانتزی است اما سبک سازی تهران یکی از گزینه های حل مشکلاتی مانند آلودگی هوا و ترافیک است.

مرتضی تمدن اظهار داشت: انتقال پایتخت به مفهوم انتقال بخشی از فعالیتهای ملی یکی از گزینه های سبک سازی تهران است که چندین بار در دستور کار قرار گرفته و ایجاد شهرکهای صنعتی و انتقال صنایع به بیرون از تهران که مصوبه دولت نهم و دهم است در همین راستا انجام شد اینها حرف روی کاغذ نبود و برای هر فعالیتی مطالعات کارشناسی انجام شده بود.

وی با اشاره عرصه ۴۰۰ هکتاری در شهر پرند به عنوان یکی از گزینه های انتقال بخش اداری پایتخت گفت: به جز پرند چند استان همجوار نیز مطرح بود که فعالیت های اداری ملی که ضرورتی به حضورشان در تهران نیست به این مکان ها منتقل شود. شاید مراجعه کنندگان عادی در طول سال یکبار نیز سر و کارشان با این شرکت ها و وزارتخانه ها نباشد.

تمدن از مطرح کنندگان دوباره موضوع انتقال پایتخت درخواست کرد برای سبک سازی تهران به نقطه صفر بازنگردند و مطالعاتی گذشته را مرور کنند. وی تاکید کرد: سبک سازی تهران کاری است که باید دیر یا زود انجام شود زیرا روز به روز تردد در این شهر برای مردم دشوار تر می شود و مجبوریم به دلیل آلودگی هوا شهر را تعطیل کنیم.

تمدن کاهش ساعت اداری را یکی از اقدامات کارشناسی دولت گذشته دانست که سبب کاهش آلودگی هوا در پایتخت می شد، گفت: دولت جدید بدون انکه به دلایل علمی اجرای این طرح توجه کند آن را لغو کرد اما دیدیم در زمان اضطرار ساعات اداری کاهش پیدا کرد. مطالعات فراوانی در خصوص ترددهای سطح شهر انجام شده بود و تلاش کرده بودیم شرایط را به سمت اضطرار نبریم.

استاندار سابق تهران در پاسخ به اینکه در دولت گذشته نیز تعطیلات به دلیل آلودگی هوا کم نبود، گفت: ما تلاش می کردیم شرایط اضطرار به وجود نیاید و شهر خفه نشود. آنوقت آن را تعطیل کنیم. ۴۲ اقدام برای حل ریشه ای آلودگی هوا انجام دادیم و در کنار آن روش های کوتاه مدت را دنبال کردیم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0