شهر دوچرخه‌ها

اگر به پکن سفر کنید، آنچه در این شهر بیش از هر چیز توجه شما را به خود جلب می‌کند، عبور و مرور بسیاری از مردم در شهر با دوچرخه است. هنوز در پکن مسیرهای ویژه دوچرخه به چشم می‌خورد که دوچرخه‌سواران از جوان تا کهنسال با فراغ بال در آنها رفت و آمد می‌کنند و به کارهای روزمره خود می‌رسند.

دوچرخه از سالیان دور با زندگی مردم پکن گره خورده است. در این شهر ۷ میلیون دوچرخه وجود دارد؛ اما دوچرخه‌سواری در شهر مثل یک یا دو دهه پیش نیست. وضعیت برای دوچرخه‌سواران پکنی روز به روز دشوارتر می‌شود. در مدت حدود ۳ سال تعداد خودروهای شهر پکن دو برابر شده است. اکنون در پایتخت چین بیش از ۳/۳ میلیون دستگاه خودرو در حرکت هستند.

این تعداد خودرو به اضافه کارخانه‌های دودزای فراوان در اطراف شهر، هوای شهر را بشدت آلوده کرده است. در چنین وضعی، کسانی که از دوچرخه استفاده می‌کنند، نمی‌توانند زمان زیادی رکاب بزنند، زیرا هوای آلوده به دستگاه تنفسی آنها آسیب می‌رساند.

مساله دیگر تعرض خودروها به خطوط دوچرخه است. در‌این‌باره سخت‌گیری می‌شود. اما وقتی ترافیک شهر سنگین است، رانندگان خودروها، از قوانین تخطی می‌کنند و خیلی‌هایشان وارد مسیر دوچرخه‌ می‌شوند که تنها با یک خط از مسیر خودروها جدا شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0