شهروندان در طرح‌های شهری

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه با اشاره به لزوم حرکت به سمت استفاده از امکانات زیربنایی درون شهرها بر ضرورت توجه به منافع شهروندان هنگام تدوین طرح‌های محلی و تفصیلی تأکید کرد.

پیروز حناچی با بیان اینکه در تهیه و تدوین طرح های محلی و تفصیلی باید به سمت شهرسازی شهروندمحور حرکت کنیم، گفت : اگر منافع مشروع و معقول مردم را هنگام تهیه طرح های شهرسازی دیده‌ باشیم آنها را بجای مقابل همراه طرح‌ها خواهیم داشت.

وی پرهیز از تصویب طرح‌ها پشت درب‌های بسته را لازمه رسیدن به شهرسازی شهروندمحور دانست و اظهار داشت : طرح‌های شهرسازی باید قبل از تصویب به در معرض دید و افکار عمومی قرار گیرند تا بتوان منافع مردم را در تدوین طرح های محلی و تفصیلی فراهم کرد.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به لزوم برقراری تعاملی سازنده با شهرداری‌ها تأکید کرد و افزود: البته شهرداری‌ها نیز مشکلات و مسائلی دارند که بخشی از آنها منطقی و معقول و بخشی هم غیرقابل قبول است.

حناچی ادامه داد: باید مشخص شود که یک شهر با چه بودجه‌ای اداره می‌شود و دارای چه منابع سالم و پایداری است. از سوی دیگر باید به این سوال نیز پاسخ داد که اگر زمین‌های یک شهر براساس تجربیات جهانی طی برنامه‌های ۵ ، ۱۰و۲۰ ساله شهرسازی زیر بار جمعیتی می‌روند آیا یک مدیر می‌تواند در کوتاه مدت همه زمین‌های ذخیره شهر را زیر بار تصمیمات کالبدی ببرد؟

حناچی گسترش درونی شهرها را معقول‌تر از افزایش محدوده شهرها دانست و تصریح کرد: درحال حاضر باید به سمت درون شهرها که از امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی برخوردارند ولی بهره‌وری چندانی ندارند، حرکت کنیم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0