دیواره های جاذب صدا در بزرگراه ها

امروزه بزرگراه های درون شهری جایگاه قابل توجهی در حمل و نقل دارا می باشند و هر روزه بر شمار خودروهای استفاده کننده از این معابر افزوده می گردد و از این روی توجه ویژه ای نسبت به ارتقاء کارکرد این معابر با هدف کاستن از بار ترافیکی آنها و در نظر گرفتن خطوط ویژه اتوبوس و نیز دادن حق تقدم به خودروهای چند سرنشین جهت استفاده از بزرگراه همواره در نظر گرفته می شود. اما مساله ای که کمتر به آن پرداخته می شود آلودگی صوتی ایجاد شده توسط خودروها و مسائل و معضلات بوجود آمده برای کاربری های اطراف این معابر در اثر حرکت وسایل نقلیه می باشد. به منظور حل این معضل، امروزه استفاده از دیواره هایی جهت محصور نمودن فضای بزرگراه تا ارتفاع چندین متر به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی صوتی به کاربریهای اطراف مورد توجه واقع گردیده است .

مواد گوناگونی در ساخت این دیواره ها به کار گرفته می شود. در برخی موارد از نمونه های بتنی استفاده می گردد و در مواردی دیگر این دیواره ها از مواد شفاف ساخته می شوند که علاوه بر جلوگیری از انتشار صدا، از زیبایی خاصی نیز برخوردار هستند. همچنین این دیواره ها علاوه بر نصب در امتداد بزرگراه ها، در کنار خطوط راه آهن شهری و بین شهری نیز نصب می گردد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0