خشت گذاری بزرگترین گنبد

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در سامرا، پیشرفت سنگفرش و سنگ بدنه حرم و رواق ها را بیش از ۸۰ درصد برشمرد و گفت: کاشی کاری ایوان های باب القبله، باب الغیبه و باب المراد پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است.

اسماعیلی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در سامرا با ابراز رضایت از روند بازسازی حرمین شریفین سامرا، افزود: سرعت کار بازسازی حرمین مطهر امامین عسکرین بسیار خوب است و پیشرفت چشمگیری در بازسازی داشته ایم. وی خاطرنشان کرد: کار نصب و خشت گذاری بزرگترین گنبد مطهر امامین شیعه به پایان رسیده است و به زودی زائران شاهد تشعشع انوار طلایی این گنبد خواهند بود.

اسماعیلی درادامه با اشاره به پیشرفت بازسازی حرمین عسکرین، اظهار داشت: هم اکنون در حال انجام مراحل نهایی معرق کاری، آیینه کاری و منبت کاری زیر گنبد هستیم. جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در سامرا افزود: نصب کتیبه های قرآنی رواق و حرم نیز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی همچنین پیشرفت سنگفرش و سنگ بدنه حرم و رواق ها را بیش از ۸۰ درصد برشمرد و تصریح کرد کاشی کاری ایوان های باب القبله، باب الغیبه و باب المراد پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است. اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد بیش از ۸۰ نفر استاد و نیروی کار در سامرا از استانهای فارس، اصفهان، زنجان و استان فارس به عنوان استان معین مشغول کار هستند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0