مارسی ، شهر دوچرخه سواری

شهر مارسی،‌ امکانات و تسهیلات ورزشی متعددی دارد و شهروندان آنجا به ورزش‌های مختلف با توجه به علاقه خود می‌پردازند. وقتی از ورزش مارسی سخن به میان می‌آید، ذهن خیلی‌ها به المپیک مارسی معطوف می‌شود.

تیم فوتبال المپیک مارسی، یکی از معروف‌ترین و موفق‌ترین تیم‌های فرانسه است. مارسی تنها تیم فرانسوی‌ای است که قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شده است؛ اما جدا از فوتبال، در مارسی ورزش‌هایی چون قایقرانی، شنا، دوومیدانی،‌ گلف و دوچرخه‌سواری رونق دارد.

مارسی دارای مسیرهایی برای دوچرخه‌سواری است. در سفر به مارسی می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و به گشت و گذار در مرکز شهر بپردازید و راحت به تماشای دیدنی‌های شهر بروید. از آنجا که فرانسه یکی از کانون‌های دوچرخه‌سواری حرفه‌ای و قهرمانی در اروپاست، برخی از جوانان شهر در رشته دوچرخه‌سواری حرفه‌ای فعالیت می‌کنند؛ اما شمار کسانی هم که به طور تفریحی و گردشی دوچرخه‌سواری می‌کنند، بسیار زیاد است. شماری از گردشگران با شرکت در تورهای دوچرخه‌سواری از شهرهای دیگر فرانسه به مارسی می‌روند یا از آنجا سفری چندروزه را به جایی دیگر آغاز می‌کنند.

نگاهی به تاریخ ورزش شهر مارسی نشان می‌دهد که از یک قرن پیش، افراد علاقه‌مندی با دوچرخه‌ به مارسی سفر کرده‌اند.
مثلا زنی به نام «آنی لوندون دری» (Londondery) که مادر ۳ فرزند بود، در ۲۵ ژوئن ۱۸۹۴ از مقابل خانه‌اش در ایالت ماساچوست آمریکا در برابر حدود ۵۰۰ نفر از اقوام، بستگان، ‌دوستان و همسایگانش سوار دوچرخه ۲۰ کیلویی‌اش شد و سفر دور دنیایش با دوچرخه را آغاز کرد.

اولین مرحله از دوچرخه‌سواری حماسی‌اش در خارج از کشور ، از پاریس به مارسی بود. او در زمستان ۱۸۹۴ به مارسی رسید. امروزه به یاد آن زن، در همان مسیر برنامه‌های تور دوچرخه‌سواری پاریس ــ مارسی اجرا می‌شود.

در مارسی، قایقرانی از ورزش‌های محبوب است. علاوه بر قایقرانی بادبانی که به علت شرایط آب و هوایی مارسی ،‌ در آنجا رونق دارد، دوستداران ورزش قایقرانی به طور گسترده از قایق‌های پارویی استفاده می‌کنند. بعضی‌ها هدفشان گردش و تفریح با قایق و عده‌ای هم ورزشکاران حرفه‌ای‌اند.

شورای ورزش دوست شهر

در شهر مارسی، شورای این شهر امکانات و تاسیسات ورزشی زیادی دارد که در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد. د‌ه‌ها سالن سرپوشیده و استخر بزرگ و مجهز، این امکان را برای شهروندان مارسی فراهم آورده تا به انواع ورزش‌های سالنی بپردازند و در جاهای مختلف شهر به استخر شنا دسترسی داشته باشند.

در مارسی، زمین‌های تنیس متعددی وجود دارد که زمینه را برای گرایش کودکان و نوجوانان به ورزش تنیس فراهم کرده است. آنها زیر نظر مربیان باتجربه، این ورزش را فرامی‌گیرند. در مارسی هرساله چند مسابقه بین‌المللی تنیس برگزار می‌شود که معتبرترین آنها مسابقات آزاد مارسی است.

شهر مارسی دارای ۳ میدان بزرگ و زیبای گلف است که چشم‌اندازی تماشایی با کوه‌ها و تپه‌های نزدیک شهر دارند. یکی از آنها لاسالت (La salett)‌ نام دارد که فاصله آن تا بندر کهنه شهر، فقط ۱۰ دقیقه است. از فرودگاه و راه‌آهن شهر، اتوبوس شما را در ۳۰ دقیقه به این میدان گلف می‌رساند. اطراف میدان را درختان انبوه پوشانده و مکانی مطلوبی برای گلف‌بازان حرفه‌ای و حتی تازه‌کارها فراهم کرده است.
رستوران این زمین گلف مشهور است و انواع غذاهای فرانسوی و غیرفرانسوی را به مشتریان عرضه می‌کند.
زمین‌های گلف مارسی، روزهای تعطیل، پذیرای صدها علاقه‌مند ورزش گلف است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0