اهمیت دوچرخه در شورای شهر پاریس

شورای شهر پاریس به عنوان یکی از فعال ترین شوراهای شهر اروپا شناخته شده است. این شورا از سال ۱۹۹۵ تصمیم گرفت در برنامه ها و طرح های مدیریتی شهری پاریس بازنگری کند و با شناسایی بناهایی که از امکانات عمومی شهری بی بهره اند، امکانات مورد نیاز را ارائه کند. از دیگر برنامه های این شورا که تا سال ۲۰۰۳ پیگیری شده است تخلیه خانه هایی است که زیر نظر شورای شهر به افرادی که خانه نداشتند داده می شد تا در آن زندگی کنند. اما به دلیل سر آمدن زمان اجاره و نپرداختن اجاره ها این خانه ها تخلیه می شوند. شهر پاریس براساس فعالیت های شورای شهر به ۲۰ منطقه مختلف تقسیم شده که هر کدام از این نقاط زیر نظر شوراهای منطقه ای فعالیت می کنند و با هماهنگی هایی که انجام می شود برای رشد و توسعه شهر فعالیت می کنند. در پی این پیشرفت ها و فعالیت های شورای شهر در ۲۸ نوامبر امسال سمیناری در خصوص دوچرخه سواری در این شهر برگزار شد، در این سمینار در مورد ویژگی های دوچرخه سواری و نتایج مثبتی که در کاهش آلودگی و ترافیک دارد بحث شد ضمن اینکه از تمامی علاقه مندان به دوچرخه سواری در هر سمت و سنی نیز دعوت شده بود. در پایان این جلسه قرار شد که پارکینگ هایی برای دوچرخه ها تعبیه شود و در خیابان های پاریس لاین های مخصوص دوچرخه سواری ساخته شود.
شورای شهر پاریس اقداماتی را که هر ساله انجام می دهد، در فهرستی اعلام کرده است. این شورا در فهرست خود نرخ مالیات های شهری و خانه های اجاره ای را اعلام کرد ضمن اینکه انتخابات مدیریتی شهری، توسعه سرویس های محیط زیستی، کنترل فضاهای مختلف و تعیین افزایش سلامت در تغذیه را در برنامه های خود قرار داده است، از دیگر برنامه های مورد نظر شورای شهر در بالا بردن امکانات پارک ها، موزه ها، سینماها و تئاترها و سالن های موسیقی است تا مردم ساکن در پاریس بتوانند راحت تر از این امکانات بهره مند شوند. یکی از مهم ترین برنامه های این شورا شناسایی آثار تاریخی و ساخت و تجهیز بناها به منظور جلب توریست و گردشگر است، این شورا می کوشد تا با حمایت از برنامه های هنری و بالا بردن استانداردهای شهری هر ساله در جهت پیشرفت این شهر مهم اروپایی تلاش کند.

در ادامه قرار است خیابان های پاریس زیرسازی و آسفالت شود و همچنین پارکینگ های جدید و متعددی نیز ساخته شود. با تمام این اوصاف و اینکه این شورای شهر بسیار موفق جلوه داده شده اما یکی از مشکلات اساسی پاریس در سال جاری تغییراتی است که در اعضای شورا اتفاق افتاد و یکی از اعضای این شورا در ماه ژوئن از شورای شهر خارج شد و این مسئله سبب بروز مشکلات مختلفی از جمله مشکل زهکشی خیابان RENO شد، با رفتن این عضو شورا و تا زمان جایگزین شدن فرد دیگری زهکشی خیابان RENO که مدتی است به دلیل پوشیده شدن زیر آسفالت از گل و لای، عبور و مرور را دچار مشکل کرده است دیرتر انجام شد و به گفته کارشناسان امور شهری این تعلل موجب هزینه بیشتر و طولانی شدن زمان پاکسازی شده است. به همین سبب شورای شهر در حال برنامه ریزی و تبلیغ عمومی برای همکاری مردم این منطقه با شورای شهر است. براساس آخرین آمار (۱۹۹۹) پاریس ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد و براساس رشد مهاجرت ۲۰ درصدی افراد مختلف به این شهر، برنامه های شورای شهر نیازمند تغییرات اساسی شده است. بیشتر مهاجران این کشور را افراد آفریقایی و آسیایی تشکیل می دهند. شورای شهر پاریس دارای ۱۴ عضو چهار ساله است که این اعضا در طول فعالیت خود هر دوشنبه راس ساعت ۶ بعدازظهر با حضور در سالن شورای شهر پاریس به طور فردی و جمعی با مردم در خصوص مسائل مختلف صحبت می کنند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0