سند ملی بازآفرینی پایدار بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: به زودی سند ملی برنامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف نوسازی و بهسازی شهری براساس رویکردها و نگرش‌های دولت، نهایی و جهت تصویب به هیات دولت ارائه می‌شود.

محمد سعید ایزدی – مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران – گفت: دولت مصمم است در بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف نوسازی و بهسازی شهری با کاهش نقش تصدی‌گری به ایفای نقش تسهیل‌گر، حمایت و نظارت کننده بر اجرای طرح‌های و برنامه‌های نوسازی و بهسازی بپردازد. وی اظهار کرد: دولت در سیاست‌های جدید خود از تعریف پروژه‌های بزرگ مقیاس و دخالت مستقیم در این گونه اقدامات پرهیز می‌کند.

معاون وزیرراه و شهرسازی تقویت نقش نهادهای غیر دولتی و بخش خصوصی کشور را از اهم اقدامات آینده در بازآفرینی پایدار محلات هدف نوسازی و بهسازی بافت‌های شهری کشور برشمرد و گفت: می‌توان با ارائه مدل حکمروایی شهری و تعریف ساختارهای محلی، بستری جدید در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری فراهم کرد.

ایزدی افزود: در این رویکرد توجه به ابعاد کالبدی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با هدف بازیابی هویت شهری و ارتقای کیفیت زندگی در این محلات تغییر می‌کند.

وی اهم اقدامات شرکت عمران و بهسازی شهری درآینده را اصلاح برنامه سال جاری بر اساس سیاست‌های ابلاغی، ظرفیت‌سنجی توسعه شهری ( درونی و بیرونی )، هماهنگی‌های بین بخشی، تعامل بیشتر با شهرداری‌های سراسر کشور عنوان و اظهار کرد: درصدد هستیم تا براساس نقد و ارزیابی اقدامات و فعالیت‌های گذشته به مدل‌های خلاق و کارآمد جهت بازآفرینی شهری دست یابیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به زودی سند ملی برنامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف نوسازی و بهسازی شهری براساس رویکردها و نگرش های دولت، نهایی و جهت تصویب به هیئت دولت ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران افزود: آئین‌نامه شیوه‌های تامین مالی با تاکید بر شیوه‌های جدید و ابتکاری نیز از دیگراقدامات ارزشمند جهت نوسازی شهری است که به زودی مراحل تایید و تصویب آن در هیات دولت طی می‌شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0