واگذاری خدمات شهرسازی گرگان

معاون شهرسازی شهرداری گرگان، از واگذاری خدمات شهرسازی به بخش خصوصی خبر داد.

مجید طاهری اظهار داشت: واگذاری خدمات شهرسازی به بخش خصوصی، دقت در کارها را بیشتر و شهرداری بیشتر در حوزه نظارت عمل کند و مردم به جای شهرداری به دفاتر مراجعه کنند. وی تصریح کرد: از افراد متخصص در این دفاتر استفاده می‎شود و یقینا وضع آینده بهتر از وضع موجود خواهد بود.

طرح جامع گرگان به تایید شورای عالی معماری و شهرسازی قرار گرفت

معاون شهرسازی شهرداری گرگان برنامه‎های این معاونت را تشریح کرد و افزود: در حال حاضر طرح جامع گرگان با تلاش شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی استان و دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط تهیه شده و مورد تایید شورای عالی معماری و شهرسازی قرار گرفته است.

طاهری همچنین تاکید کرد: به منظور ارتقا سیستم شهرسازی و ارائه خدمات بهتر به شهروندان و متقاضیان، لایحه واگذاری خدمات شهرسازی به بخش خصوصی توسط شهرداری تهیه و به شورای شهر ارسال شده است.

بررسی اساسنامه سازمان بافت تاریخی شهر گرگان در استاندار گلستان

وی خاطرنشان کرد: اساسنامه سازمان بافت تاریخی شهر گرگان و محور گردشگری زیارت نیز توسط شهرداری تهیه و در شورای اسلامی شهر نیز تصویب و موضوع برای اقدامات بعدی به معاونت عمرانی استانداری گلستان ارجاع شده است و امیدواریم در این دو حوزه اقدامات شایسته‌ای صورت بگیرد. معاون شهرسازی شهرداری گرگان افزود: طرح ساماندهی محور زیارت تا آبشار نیز قرارداد تهیه و مشاور در حال تهیه طرح است.

تدوین دفترچه عوارض ساختمانی شهر گرگان

طاهری از تدوین دفترچه عوارض ساختمانی شهر گرگان با همکاری واحد درآمد خبر داد و گفت: بعد از تصویب دفترچه مذکور در شورای شهر در سال ۱۳۹۱، این دفترچه به صورت شفاف و مدون، در اختیار عموم قرار گرفته است و مردم می‌توانند از نحوه‌ی محاسبه عوارض مطلع شوند.

وی همچنین از تمهیدات شهرداری برای پرواز و عکس‌برداری جدید از شهر گرگان و به روزرسانی تمام نقشه‌ها خبر داد. معاون شهرداری گرگان همچنین از برنامه‌ریزی برای تهیه طرح تفصیلی شهر گرگان نیز خبر داد.

طاهری در خصوص تشریح فعالیت‌های آتی این معاونت گفت: شهرداری گرگان در بحث ارائه خدمات به شهروندان، با توجه به اینکه مراجعات مردم به شهرداری بیشتر در حوزه شهرسازی و پایان کار و اخذ پروانه و مجوز آب، برق و گاز است، قراردادی با یک شرکت معتبر کشوری منعقد شده که سیستم ارائه خدمات کاملا اتوماسیون شود این سیستم شامل، بازدید، طرح تفصیلی و محاسبه عوارض است که هم رفت و آمد را کم می‎کند و هم سرعت کار بیشتر خواهد شد.

خدمات به شهروندان ۱۰۰ درصد سیستمی می‎شود

وی خاطرنشان کرد: با این شیوه، کار از سیستم نیمه دستی به ۱۰۰ درصد سیستمی تغییر می‎یابد و این نرم‌افزار، قابلیت بسیار بالایی دارد و شهروندان از طریق اینترنت می‎توانند به سوابق خود و تمام نقشه‎ها و عوارض دسترسی داشته باشند.

معاون شهرسازی شهرداری گرگان عنوان کرد: یکی از راه‎های جلوگیری از مفاسد اقتصادی، شفا‎ف‎سازی است و با این تغییرات، امکان آن وجود دارد که شهروندان علاوه بر اطلاع از وضعیت ملک خود از نقشه‎های تفصیلی و جامع شهر و نحوه محاسبه عوارض اطلاع کامل پیدا کنند و همچنین از طریق اینترنت درخواست پروانه و سایر مجوزها را داشته باشند و تمام درخواست‌ها مستندسازی شده است.

شهروندان با طرح عکس‌برداری با تغییراتی آینده ملک خود آشنا می‎شوند

طاهری تصریح کرد: در طرح عکس‌برداری، از تمام املاکی که در سطح شهر وجود دارد، عکس‌برداری شده و مردم با مراجعه به سایت شهرداری می‌توانند ملک خود را مشاهده و اگر تغییراتی در آینده برای ملک انجام شود، آن را مشاهده کنند.

وی گفت: واگذاری خدمات شهرسازی به بخش خصوصی و ارائه خدمات الکترونیکی شهر برای تصویب به شورای شهر ارسال شده است و بخش اعظم خدمات که مربوط به شهروندان است، به این حوزه واگذار می‌شود.

معاون شهرسازی شهرداری گرگان افزود: شهرداری و تمام دستگاه‌های اجرایی باید در حفظ شهر و توسعه آن با توجه به اراضی پیش‌بینی شده تلاش کنند و طرح جامع و تفصیلی که تهیه می‌شود، ملاک کار شهرداری و سایر دستگاه‌ها در آینده خواهد بود. وی همچنین گفت: در شبکه معابر طرح جامع گرگان نیاز به معابر جدید نیز پیش‌بینی شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

  1. ali :
    ۲۱ آذر ۹۲

    احتراما به استحضار می رساند اینجانب علی صحافیان در قالب شرکت زمین پژوهان رضوی کارگذار خدمات شهرسازی در شهر مشهد مقدس آمادگی انجام کلیه امور مربوط به استعلامات و پروانه ، عدم خلاف و پایانکار از صفر تا صد اعلام می دارد . با تشکر

    • Admin :
      ۲۲ آذر ۹۲

      با سلام
      شهرسازی آنلاین در حوزه آموزشی فعالیت دارد و کارهای متفرقه انجام نمی دهد.
      با تشکر

0