اشتباه در احداث بلوار ساحلی بندرعباس

عضو شورای شهر بندرعباس در اظهارنظری قابل تأمل و متفاوت گفت: احداث بلوار ساحلی بندرعباس از اول اشتباه بوده است.

مهران نجاتی در جمع اعضای شورا این شهر که محور آن بررسی وضعیت کتابخانه شهدای این شهر بود با بیان اینکه شهرداری باید مبحث درآمدزایی خود را تعریف کند، اظهار داشت: پیرامون مباحثی که در مورد کتابخانه شهدا پیش آمده است نظر من این است که احداث بلوار ساحلی از اول اشتباه بوده است، چراکه ساحل را از شهر گرفته و برخلاف نظر عده‌ای، به ترافیک شهر هیچ کمکی نمی‌تواند بکند.

وی برای این نظر خود دلایلی آورد و افزود: در شهرها با توسعه خیابان‌ها در واقع فضا برای ورود خودروهای پارک شده و اضافی خانواده‌ها در پارکینگ‌ها باز می‌شود و پیرامون بلوار ساحلی نیز این مسئله صدق می‌کند، چراکه می‌بینیم این بلوار نیز دچار ترافیک سنگین است.

این عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: با احداث بلوار ساحلی، فاتحه عنوان بندر برای بندرعباس برای همیشه خوانده شد، چراکه ساحل طبیعی برای شهر باقی نمانده است. وی پیرامون کتابخانه شهدا نیز افزود: سازه کنونی کتابخانه شهدا با وجود چندین دهه عمر کماکان پایدار است و می‌توان از آن با انجام تعمیراتی و با حفظ همان کاربری برای سال‌های آینده نیز استفاده کرد.

به گفته نجاتی، این مکان باید با همان کاربردی ۱۰۰ درصد فرهنگی حفظ شود. وی با بیان اینکه بندرعباس در بعد سرانه فضای کتابخانه‌ای از استانداردها عقب است، متذکر شد: تأکید من بر این است که باید فضای نوستالوژی و سابق کتابخانه شهدا حفظ شود. با توسعه بلوار ساحلی بندرعباس که سبب ایجاد یک اتوبان حدوداً ۲۰ کیلومتری در نوار ساحلی این شهر شده است براساس قانون حفظ حریم ۶۰ متری دریا، بسیاری از دستگاه‌ها و ادارات که قبلاً در ساحل تأسیسات و یا سازه‌ داشتند مجبور به عقب‌نشینی از ساحل شده‌اند.

در این بین اما حکایت کتابخانه شهدای بندرعباس که گفته می‌شود قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی هرمزگان است به دلیل قدمت آن متفاوت است و از زمانی که طرح تخریب آن مطرح شده، همواره از سوی قشرهای مختلف واکنش‌هایی مشاهده شده است.

در حال حاضر این کتابخانه به دلیل قرارگیری در بین دو جاده چهاربانده از وضعیت نامناسبی برخوردار شده که به عقیده بسیاری از کارشناسان شهرسازی و فرهنگی حتی در صورت احیا و تعمیر سازه نیز نمی‌تواند کاربری سابق خود یعنی یک کتابخانه عمومی را داشته باشد، چراکه علاوه بر خطرناک‌ شدن راه‌های دسترسی به آن به واسطه عبور از اتوبان‌های مجاور، سر و صدا و لرزش ‌های حاصل از تردد وسائل نقلیه نیز می‌تواند بر روی کیفیت فضای این کتابخانه تأثیر بگذارد.

در حالی مهران نجاتی پیرامون توسعه بلوار ساحلی بندرعباس این نظر را مطرح می‌کند که تا سال‌های گذشته مردم این شهر به بخش‌های قابل توجهی از ساحل به دلیل محصور شدن توسط ادارات دولتی و نظامی و یا واقع شدن در بافت‌های فرسوده، دسترسی نداشتند. همچنین به عقیده قریب به اتفاق کارشناسان و شهروندان توسعه بلوار ساحلی توانسته است با اتصال بخش غربی به شرقی شهر به میزان قابل توجهی از ترافیک و راه بندان خیابان‌های هسته مرکزی بندرعباس بکاهد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0