تاکید بر زیباسازی حاشیه شهر آبادان

استاندار خوزستان بر توجه و شتاب بخشی به زیباسازی چهره حاشیه آبادان بویژه مناطق ۱۰۸ هکتاری ،۳۰۰ هکتاری و ولی عصر این شهر تاکید کرد.

سید جعفر حجازی روز سه شنبه در نشستی با حضور جمعی از مدیران کل استان خوزستان در محل فرمانداری آبادان افزود: با توجه به گستردگی ساخت و ساز در آبادان که نخاله های زیادی را تولید کرده و حفاریهای انجام شده که موجب ازدیاد آلودگی در شهر شده ضروری است با تشریک مساعی بین دستگاهها هر چه زودتر این وضعیت ساماندهی شود.
وی دستور داد پیمانکار طرح احداث شبکه فاضلاب منطقه ۳۰۰ هکتاری آبادان هر چه زودتر نسبت به جمع آوری و انتقال نخاله های این منطقه اقدام کند. حجازی با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی زمین های خاکی و خالی در منطقه را ساماندهی کند، از دستگاههای ذی ربط خواست تا موضوع تامین اعتبار برای بافت فرسوده را با جدیت بیشتری دنبال کنند تا از این محل نسبت به بازسازی این بافت اقدام شود و انگیزه برای ساخت و ساز در منطقه افزیش یابد.
شهردار آبادان نیز در این نشست خواست تا با دستور استاندار خوزستان مشکلات مربوط به عبور خط برق فشار قوی از بالای میدان منطقه طیب و تقاطع غیر همسطح و نیز تسهیلات بافت فرسوده و وام خودمالکی از سوی بانک مسکن و نیز مشکل احداث پارکینگ طبقاتی پارک ولایت رفع شود.
محمود رضا شیرازی خواستار واگذاری عرصه میدان میوه تره بار در قالب ۳۲ غرفه و نیز زمین مربوط به تاسیسات سی ان جی منطقه از سوی مسکن و شهرسازی به شهرداری شد.
وی همچنین خواستار پرداخت ۱۰ درصد سهم واگذاری زمینها بر اساس قانون به شهرداری و ۵۰ درصد عوارض ساختمانی در بافت فرسوده و سهم دولت به این نهاد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان نیز با اشاره به درخواست های شهردار آبادان مبنی بر واگذاری مجانی زمین میوه و تره بار گفت که در سیستم دولتی چیزی به نام واگذاری مجانی نداریم اما باید روی قیمت گذاری این عرصه بررسی و اقداماتی صورت گیرد.
نصرالله دهقان از شهرداری خواست تا موضوع ۱۰ درصد سهم این نهاد از محل واگذاری اراضی را که تاکنون صورت گرفته محاسبه و به اداره کل راه و شهرسازی اعلام کند تا اقدام لازم در این خصوص صورت گیرد.
استاندار خوزستان در پایان این نشست دستور داد توافق نامه ای بین شهرداری آبادان و اداره راه و شهرسازی منطقه برای رفع موانع به امضا رسد تا بحث عمران شهری آبادان بدون مشکل و بخوبی دنبال شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0