معرفی بهترین های جهان در حوزه حمل و نقل

با افزایش قیمت بنزین، کاهش فضای پارک خودرو در شهرها و افزایش ترافیک، دیگر به صرفه نیست که بخواهیم برای سفرهای درون شهری از اتومبیل شخصی خود استفاده کنیم. اکنون سیستم های حمل و نقل شهری به گزینه جایگزینی در بسیاری از شهرهای دنیا تبدیل شده اند که در بسیاری از شهرهای پرجمعیت جهان راه کار مناسبی برای مقابله با بسیاری از چالش های شهری است

در این نوشتار به ۱۰ سیستم حمل و نقل شهری موفق در جهان اشاره شده است که در نهایت می توان نتیجه گرفت کدام شهرها در جهان بهترین مکان برای استفاده از سیستم حمل و نقل شهری هستند

۱۰- متروی کپنهاگ
کپنهاگ – دانمارک

اگر هر چیزی در دانمارک پوسیده و قدیمی بشود، سیستم حمل و نقل عمومی شهر کپنهاگ چنین نخواهد شد. متروی این شهر در سال ۲۰۰۲ تکمیل شده است و سیستم حمل و نقل شهری به وسیله یک قطارهای دیگر شهری کامل شده است.
قطارهای شهری مردم شهر کپنهاگ را به مناطق اطراف کپنهاگ و سایر نقاط دانمارک منتقل می کنند. از سوی دیگر سیستم دوچرخه سواری در این شهر به مردم اجازه می دهد تا دوچرخه هایی را که کرایه می کنند، در محل های دیگری غیر از محل اولیه تحویل دهند. در سال ۲۰۰۶، متروی شهر کوپنهاگ ۹۸-۹۹ درصد ضریب اطمینان دارد. سیستم قطار شهری در گوپنهاگ سیستم قطارهای اتوماتیک است که به وسیله کامپیوتر کنترل می شوند که هم امنیت و هم بهره وری آن را بالا می برد. بسیاری معتقدند که در مقایسه با وسایل نقلیه شخصی سیستم حمل و نقل شهر کپنهاگ هم راحت و هم قابل اعتماد است.

۹-
یوباهن
برلین – آلمان

ضریب بهره برداری در آلمان مساله ای است که همواره مطرح است اما در مورد سیستم حمل و نقل این کشور این عبارت بیشتر کارآمدی دارد. در شهر برلین شبکه ارتباطی زیر زمینی به نام یو باهن وجود دارد که در ۱۳۲ کیلومتر شهر گسترده شده است. این سیستم به سیستم اس باهن که در واقع سیستم ریلی روی زمینی است متصل است. سیستم یوباهن تنها چند مورد تصادف داشته است و شبکه تلفن همراه در تمام تونل ها و ایستگاه های آن آنتن دهی دارد. در ایستگاه ها هر ۲ تا ۵ دقیقه قطارها حرکت می کنند و این بستگی به ساعت های پر رفت و آمد و کم رفت و آمد روز دارد. حتی اگر در این شهر خواب بمانید برای رسیدن سر وقت به سرکارتان قطار در ایستگاه ها منتظر شما خواهد بود.

۸- ام تی آر هنگ کنگ
هنگ کنگ، چین

به طور تقریبی ۹۰ درصد از سفرهای شهری در شهر هنگ کنگ توسط سیستم حمل و نقل شهری انجام می شود. سیستم ریلی حمل و نقلی (ام تی آر) بیشترین حجم این حمل و نقل را برعهده دارد. این سیستم در روز ۷ میلیون نفر را در مسیری ۱۷۵ کیلومتری با قطارهایی که در هر شرایطی کاملا سر وقت حرکت می کنندجابه جا می کند. یکی از مزیت های اختصاصی در این قطارها استفاده از کارت های اختاپوس است که با شارژ آنها علاوه بر سوار شدن بر قطار می توانند در فست فودها غذا بخورند و هزینه های پارک و متر خود را بپردازند. علاوه بر این سیستم اینترنت و تلفن همراه نیز در تمام مسیر قابل ارائه به مسافران شهر هنگ کنگ است.

۷- سیستم متروی نیویورک
نیویورک –  امریکا

متروی نیویورک قدمتی ۱۰۰ ساله دارد و مسیری ۳۷۵ کیلومتری را در شهر می پیماید. قطارهای شهر نیویورک ۲۴ ساعت و در تمام طول سال سرویس می دهند. با وجود آنکه از دهه ۱۹۷۰ سیستم امنیتی بالایی بر متروی نیویورک حاکم بوده است اما شرایط امنیتی آن از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ ارتقا پیدا کرده است. در سال ۲۰۰۶، متروی نیویورک برنامه ای یک ساله از زمان حرکت قطارها اعلام کرد. روزانه ۴٫۵ میلیون نفر از متروی این شهر استفاده می کنند.

۶-
کلانشهر پاریس
پاریس – فرانسه

متروی پاریس قدمتی ۱۱۰ ساله دارد و مسیری ۲۱۴ کیلومتری را می پیماید. ایستگاه های قطار در پاریس به قدری به یکدیگر نزدیکند که در هیچ یک از شهرهای دیگر دنیا چنین امکانی وجود ندارد. ایستگاه های قطار بزرگترین ایستگاه های قطار دنیا هستند. این سیستم روزانه ۴٫۵ میلیون نفر را جابه جا می کند. سیستم متروی پاریس به ترن های خارج شهری و اتوبوس ها متصل است. با وجود آنکه بسیاری بر این باورند که سیستم متروی شهر به اندازه کافی پاسخگوی مسافران شهری است اما خیابان های شهر نیز دارای مسیر مخصوص اتوبوس هستند. اما این مساله را فراموش نکنید که یکی از سنت های فرانسوی ها اعتصاب کارکنان سیستم های حمل و نقل آنهاست.

۵- متروی کلانشهر سئول
سئول – کره

سیستم متروی شهر سئول با ۲۸۷ کیلومتر مسیر روزانه برای جابه جایی ۸ میلیون نفر طراحی شده است و با سیستم اتوبوس رانی این شهر هماهنگی دارد. به طور کلی سیستم حمل و نقل عمومی شهر سئول به راحتی قابل دسترس است. در تمام مسیر زیر زمینی مسافران می توانند از سیستم وای فای استفاده کنند. از سوی دیگر روبات هایی هستند که به مسافران کمک می کنند تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

۴- تونل لندن
لندن – انگلستان

متروی لندن که در زبان عامیانه به آن تونل می گویند، قدیمی ترین و طولانی ترین سیستم حمل و نقل زیر زمینی جهان است. مسیر حرکت متروی لندن ۴۰۰ کیلومتر است که در سال ۲۰۰۷ ، یک میلیارد نفر از آن استفاده کرده اند. با وجود حجم بالای مسافر و مسیر طولانی یکی از ایمن ترین سیستم های متروی جهان به شمار می رود.

۳- ام آر تی تایپه
تایپه – تایوان

سیستم متروی شهر تایپه یکی از گران ترین سیستم های مترو در جهان است. این درحالی است که سه سال متوالی سیستم متروی این شهر به عنوان ایمن ترین سیستم متروی جهان شناخته می شد. سیستم مترو که به آن ام آر تی می گویند دارای ایر کاندیشن در تمامی ایستگاه هاست، قطارها کاملا سروقت می آیند و ایستگاه ها و قطارها به شدت تمیزند، چراکه خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن و حتی جویدن آدامس در تمام مسیر ممنوع است. حدود ۱٫۱ میلیون نفر در روز از متروی شهر تایپه استفاده می کنند.

۲- متروی مسکو
مسکو – روسیه

سیستم متروی مسکو یکی از قدیمی ترین سیستم های مترو در جهان است که روزانه ۷٫۵ میلیون نفر را جابه جا می کند. مسیر حرکتی مترو ۲۹۳ کیلومتر است و ایستگاه های آن بسیار تمیز هستند. ایستگاه های متروی شهر مسکو یکی از جاذبه های توریستی معماری و هنری به حساب می آید. برنامه حرکت تمام قطارها بر روی بردهایی در تمام ایستگاه ها به نمایش در می آید. اینها درحالی است که امنیت استفاده از این قطارها هم بسیار بالاست و به ندرت دچار سانحه می شوند.

۱- کلانشهر توکیو
توکیو – ژاپن

سیستم متروی شهر توکیو بیشترین مسافر را در روز جابه جا می کند. یعنی ۸ میلیون نفر در روز. شبکه متروی توکیو به علاوه حومه شهر ۲۷ هزار و ۲۷۰ کیلومتر است و یکی از تمیزترین متروهای جهان به شمار می رود. صندلی های قطارها دارای شبکه گرمایی است. این قطارها کاملا سر وقت هستند و به ندرت دچار تصادف می شوند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0