سیستم حمل و نقل شهری در توکیو

مترو

شهر توکیو و حومه آن از یک شبکه متراکم بزرگراهها و خطوط راه آهن پوشیده شده است. رقابت بین شرکتهای مختلف برای ارائه بهتر سرویس های حمل و نقل به این سیستم کمک بسزایی می کند. دراین بین توکیو دارای برجسته ترین سیستم حمل و نقل می باشد. بهترین آنها Yamanote Line نام دارد که خطوط ارتباطی مسیر های مختلف شهری را به مرکز شهر مرتبط می سازد. این خط یکی از شلوغترین خطوط ارتباطی در جهان می باشد. با وجود این سیستم ارتباطی فعال شبکه متروی توکیو همیشه از ازدحام خاصی برخوردار است. بیشتر خطوط حومه شهر متعلق به این شرکت حمل و نقل می باشند. فقط تعداد معدودی ازخطوط حمل و نقل حومه شهر توکیو توسط بخش خصوصی راه اندازی می شوند. هر شرکت وابسته به راه آهن برای دریافت کرایه از مسافر خود برنامه خاص خود را دارد, به صورتی که بزرگترین شرکتهای حمل و نقل از دیگر شرکت ها گرانتر هستند.

قطار سریع السیر

کشور ژاپن صاحب گسترده ترین شبکه قطارسریع السیر در جهان است که توکیو را با شهر های بزرگ دیگر مرتبط می سازد. قطارسریع السیر ژاپن shinkansen نامیده می شود و توسط شرکت های چند ناحیه ای خطوط راه آهن ژاپن اداره می شود. اولین خط قطارسریع السیر shinkansen در سال ۱۹۶۴ افتتاح و راه اندازی شد. سرعت این قطار در گذشته ۲۰۰کیلومتر در ساعت بود که امروزه به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است. توسعه این سیستم حمل و نقلی در سال ۱۹۷۵ به پایان رسید. خدمات این قطار به نحو مطلوبی ارائه می شود و هیچ گونه اتلاف وقتی چه در زمان ورود به ایستگاه وچه در زمان خروج از آن صورت نمی گیرد. ازاین شبکه حمل و نقل نیز گاهی اوقات استفاده های ترابری می شود که این امر هیچ گونه مشکلی را برای مسافرین از نظر تغییر در سرعت و دیگر مسائل به وجود نمی آورد. قطار shinkansen دارای انواع متنوعی است. سه نوع از این قطار به ترتیب Nozomi که فقط در ایستگاههای اصلی توقف دارد، Hikari که دفعات توقف آن بیشتراست و Kodama که در تمامی ایستگاهها متوقف می شود .هر سه نوع قطار از قطارهای سریع السیر این شبکه حمل و نقلی می باشند.

سیستم حمل و نقل شهری در توکیو – تاکسی

کشور ژاپن دارای یک شبکه کارا در حمل و نقل عمومی, به ویژه درنواحی کلان شهری و بین خطوط شهر های بزرگ می باشد. سیستم حمل و نقل ژاپن به دلیل توجه به جزییات از دیگر شبکه ها متمایز است و خدمات شایانی را ارائه می دهد بطوریکه انبوهی از مردم از آن به راحتی استفاده می کنند.
برای تعدادی از مسافرین، تاکسی ها گرانتر و متنوع تر از سیستم های حمل و نقل عمومی در سطح شهر هستند. اما با وجود اینکه در بعضی از شهر های کوچک و حومه شهر شبکه های عمومی حمل و نقل اغلب از تراکم کمتری برخوردارند, گرفتن یک تاکسی به طور مثال از ایستگاه قطار تا منزل راحت تر از استفاده از شبکه حمل و نقل است. حتی در توکیو نیز سرویس های قطارهای شهری و اتوبوس ها حدود یک ساعت در شب اتلاف وقت دارند که درنتیجه استفاده از تاکسی در این ساعات به خصوص در آخر هفته بیشتر می شود. بطوریکه در روزهای تعطیل صفوف تاکسی در ایستگاههای قطاربسیار زیاد است. نرخ تاکسی در شهر های ژاپن نرخ ثابت و از قبل تعیین شده ای است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0