وضعیت حمل و نقل عمومی مختص بانوان در جهان

مکزیک: به تازگی در شهر مکزیکو سیتی اولین سرویس اتوبوسی خود را جهت سرویس دهی به بانوان آغاز شده است. این امر جهت پاسخگویی و رسیدگی به شکایات متعدد در مورد آزار و اذیت های فیزیکی و کلامی صورت پذیرفته است.

این اتفاق جدیدی در مکزیک نبوده و پیش از آن نیز در ساعات پیک واگنهای مترو مختص بانوان وجود داشته است و پلیس نیز در سکوی سوارشدن زنان و مردان را از یکدیگر جدا می ساخت.

ژاپن: در این کشور از سال ۱۹۱۲ واگنهای مختص بانوان وجود داشته و امروزه در اکثر شهرهای بزرگ در این کشور بویژه توکیو دارای این سرویس می باشند.

برزیل: در شهر ریود-ژانیرو در ساعات پیک ۲ یا ۳ واگن مختص بانوان وجود دارد. این قانون در پی تصویب آن در روز جهانی زن اجرا گردید.

چین تایپه: در این کشور واگنهای مختص بانوان وجود دارد.

مصر: در شهر قاهره واگنهای مختص بانوان وجود دارد.

کره جنوبی: امسال در شهر سئول واگنهای مختص بانوان راه اندازی خواهد شد.

هند: در شهر بمبئی واگنهای مختص بانوان وجود دارد. همچنین در شهر بمبئی از سال ۲۰۰۷ تاکسی هایی وجود دارند که دارای راننده خانم بوده و فقط به خانمها سرویس دهی انجام می دهند. نام این شرکت Forsche است. عکسی از تاکسی و راننده آنرا می توان در زیر مشاهده نمود:

این تاکسی ها دارای مرکز بیسیم بوده و هزینه ای برابر ۴$ برای هر ساعت را دارا می باشند که ۲ برابر مبلغ سایر تاکسی ها می باشد. در عوض این تاکسی ها به سیستم تهویه هوا و کولر مجهز می باشند.

به جز این مورد تاکسی های دیگری نیز در این شهر وجود دارد که به تاکسی های صورتی pink cabs معروف هستند و فقط به امر حمل و نقل مسافرهای خانم می پردازند.

انگلیس: در شهر لندن نیز تاکسی های صورتی به سرویس دهی می پردازند. در این شهر نیز خانمها تمایل بسیاری دارند که از این وسیله استفاده نمایند. جهت استفاده از این خدمات هزینه ها به صورت Perpaid پرداخت شده و از حساب آنان کسر می گردد. این پرداخت توسط کارت های اعتباری و یا افتتاح حساب کاربری نزد شرکت انجام می پذیرد.

در شهرهای دبی، اورشلیم (در اسرائیل)، اکثر شهرهای عراق و کلیه شهرهای ایران اتوبوس ها مجزا می باشد. در تهران نیز تاکسی مختص بانوان پیش راه اندازی شده و مشغول به کار می باشد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0