کانادایی ها از «دوچرخه تاکسی» استقبال کردند

اسقبال شهروندان کانادایی به دوچرخه های تاکسی موجب شده است که مسئولان شهرهای دیگر نقاط دنیا نیز به فکر پیاده سازی چنین سیستمی در شهرهای خود بیافتند.کارشناسان هم معتقدند توسعه چنین طرحهایی علاوه بر کمک به کاهش آلودگی هوا در کمک به سلامت جسمی شهروندان نیز تاثیر دارد.

به گزارش «شهر» به نقل از ورلد تراول،در حالی که شهرهای مختلف جهان به دنبال راه حل هایی برای کاهش ترافیک و بهبود شرایط آب و هوایی شهرهایشان می گردند و در نواحی مختلف جهان طرحهایی مانند گسترش اتوبانها،خودروهای سبز،مترو و ایجاد فضاهای سبز به عنوان راه حل هایی برای کمک به شهر و شهروندان اسیر ترافیک و آلودگی های کربنی مطرح می شوند،طرح تاکسی های دوچرخه ای که چند ماهیست در مونترال کانادا به بهره برداری رسیده است آنچنان با استقبال شهروندان روبرو شده است که مقامات شهرهایی مانند سان فرانسیسکو هم به فکر الگوبرداری از آن افتاده اند.
در نمونه کانادایی این طرح،شهروندان می توانند با مراجعه به مراکزی که دوچرخه ها را در اختیارتان قرار میدهند و پرداخت مبلغ تعیین شده به دستگاه خودرکار،دوچرخه را برای ساعتی معین کرایه کنند.این دستگاهها دوستدار محیط زیست بوده و انرژی مورد نیاز خود را از طریق باطری های خورشیدی تامین می کنند.
شرکت ارائه دهنده این تسهیلات از طریق جی پی اس حرکت دوچرخه ها در سطح شهر را کنترل می کند تا در صورت لزوم کمکهای لازم را به فرد کرایه کننده ارائه کرده و همچنین از سرقت و استفاده نامناسب از دوچرخه ها جلوگیری کند.
شهروندان می توانند با پرداخت ۵ دلار برای هربار استفاده یا ۱۲۵ دلار برای اشتراک سالیانه از این دوچرخه ها استفاده کنند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0