مدیریت تقاضا

مدیریت تقاضای حمل و نقل چیست؟

مدیریت تقاضای حمل و نقل اصطلاحی کلی است که شامل همه استراتژی هایی میشود که باعث افزایش کارایی سیستم های حمل و نقل خواهد شد. تاکید مدیریت تقاضا بیشتر بر جابجایی مسافر و کالا است تا بر وسایل نقلیه بنابراین به انواع مدهای حمل و نقل مانند ( پیاده روی، دوچرخه سواری، حمل و نقل عمومی و…..)، خصوصاً در شرایطی با ترافیک سنگین ،اولویت می دهد.

استراتژی های زیاد و متفاوتی با تاثیر های گوناگون وجود دارد. برخی از این استراتژی ها امکان استفاده از زمان های مختلف سفر ، مد های گوناگون سفر و مسیر های مختلف را به مردم می دهند. برخی دیگر از این استرا تژی ها باعث کاهش سفر ها ی فیزیکی میشوند. و ………..

امروزه مدیریت تقاضا به عنوان راه حلی برای حل بسیاری از مشکلات ترافیکی شناخته میشود.

در طول قرن بیستم ، بسیاری از کشور ها اقدام به  ساخت معابر و راهها کردند . امروزه مشکل این کشور ها کنترل کردن حجم ترافیک بالا و همچنین مشکل پارکینگ در این معابر و راهها میباشد .

وقتی صحبت از توسعه حمل و نقل میشود ، اکثر افراد به مد ها و زیر ساخت های  جدید حمل و نقل مثل : انواع اتوموبیل ها، کشتی ها ، هواپیما ها، جاده ها ، خطوط راه آهن و ….. فکر می کنند. اما این موارد مشکل ترافیک و مسائل مربوط به آن مانند مشکل پارکینگ ویا تصادفات  را حل نخواهد کرد. امروزه راه حل اصلی حل مشکل ترافیک به دست استراتژی های مدیریت تقاضا می باشد. که استفاده از این استراتژی ها به منزله استفاده کاراتر از منابع موجود است. وقتی همه تاثیرات این استراتژی ها در نظر گرفته شود ، این استراتژی ها میتواند به عنوان بهترین راه حل مشکلات حمل و نقل باشد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0