معماری ایرانی اسلامی نهادینه شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران، نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در نهادینه کردن معماری ایرانی اسلامی را تعیین کننده و بی بدیل توصیف کرد.

«پرویز سروری» افزود: معماری ایرانی اسلامی از مدتها پیش مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی در قالب سبک زندگی ایرانی اسلامی بوده است و باید شرایطی فراهم شود که این گونه معماری‌ها در سطح کشور مخصوصا کلانشهرها نهادینه شود.
وی بر اهمیت پیوست فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تعمیق سبک زندگی ایرانی اسلامی به خصوص در حوزه معماری تاکید کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر شرایطی فراهم شده است که معماری ما در بسیاری از شهرها با تقلید از فرهنگ غربی است و هیچ شرایطی برای تعمیق فرهنگ ایرانی اسلامی و نوع معماری خاص ایرانی و اسلامی فراهم نشده است.
سروری ادامه داد: در این مورد باید به اسناد بالادستی مانند پیوست فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه ویژه‌‌ای شود تا در بسیاری از موارد که مشکلات زیادی به سر راه ساخت این نوع معماری وجود دارد موانع از سر راه برداشته شود.
به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی،وی به ثمرات معماری ایرانی اسلامی برای شهرسازی کشور اشاره کرد و افزود: معماری ایرانی اسلامی می تواند فضای ناهمگون و شلوغ شهر را از این وضعیت خلاص کند و شرایطی را فراهم کند که خانواده‌ها بتوانند در شهرها بدون این که از آسیب‌های معماری غربی ضربه ببیند در فضای امنی زندگی کنند.
عضو شورای شهر تهران از نهادهای مسوول خواست با حمایت از این نوع معماری‌ها، بستر مناسب را برای حضور مدیریت شهری در تغییر معماری شهرها فراهم کنند و گفت مهم ترین کاری که آنها می‌تواند در ابتدای امر به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد توجه به پیوست فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در این مورد بسیار راهگشاست.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0