کلان شهرها بحران شهرسازی دارند

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اصلی ترین وظیفه ما مدیریت خردمندانه فضای سرزمینی است، گفت: بحران‌های شهرسازی شامل همه کلان شهرها می شود.

پیروز حناچی با بیان اینکه مطالعات باید مرجع تصمیم گیری در حوزه معاونت معماری و شهرسازی قرار گیرد، گفت: اصلی ترین وظیفه ما مدیریت خردمندانه فضای سرزمینی است. وی افزود: تمامی اقدامات باید براساس مطالعه، تحقیق و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری انجام گیرد و سعی می کنیم که تمامی مصوبات این شورا به اجرا در آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وضعیت کلان شهرها یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید بطور جدی به آن پرداخته شود، اظهار داشت: طرح های جامع شهرهایی که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند باید قبل از اینکه با بحران روبرو شوند مورد بررسی قرار گیرند. حناچی با اشاره به اینکه بحران های جمعیتی و شهرسازی شامل همه کلان شهرها می شود، بیان کرد: معماری با کیفیت، توجه به استقرار و اسکان، در نظرگرفتن هویت و جلوگیری از حاشیه نشینی از سیاست هایی است که در این معاونت پیگیری می شود.

وی در خصوص سیاست های توسعه در بافت های فرسوده، گفت: فرسودگی عارضه ای است که در تمامی شهرها اتفاق می افتاد و شامل بناهای تاریخی می شود بنابراین نباید این بافت ها را از بین برد بلکه باید ارزش های معماری آن را حفظ کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مناطق حاشیه ای در شهرها و اسکان های غیررسمی به معنای مکان هایی که بدون پروانه ساخته شده اند آسیب پذیر هستند و باید بازنگری شوند البته ما اسناد این را تهیه می کنیم و اجرای آن با حوزه های شهرداری و سازمان های دیگر است حناچی در خصوص اینکه آیا موافق طرح تفصیلی شهر تهران هستید، گفت: اجازه بدهید که بررسی شود الان اطلاع دقیقی از طرح تفصیلی شهر تهران ندارم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0