انتقاد شدید آخوندی از شهرسازی معاصر

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بازآفرینی بافت‌های قدیمی موضوع بسیار مهمی است، گفت: مدت‌هاست که در ایران شهرسازی دچار انحراف مسیر شده است و برای نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند ساختارهای محلی هستیم که گوش به فرمان ما نباشند.

عباس آخوندی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: احیای بافت‌های فرسوده عشق می‌خواهد، در گذشته رویکرد بافت‌های فرسوده متفاوت بوده است به طوریکه از منظر اقتصادی و مداخلات گسترده دولت و امحای آثار پیشین تا رویکردهای کاملا اجرایی و همچنین در جهت بازآفرینی هویت جدید اقدام شده است.

وی تصریح کرد: در جریان نوسازی بافت‌های فرسوده به دلیل اینکه نتوانستیم سبک اقتصادی و نحوه سکونت را با اندیشه نوسازی یکسان کنیم موجب فرسایش و توسعه فرسایش تاریخی ایران شده ایم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عدم تطابق نوسازی اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی این بلا را برسر بافت‌های فرسوده آورده است گفت: اگر از منظر کاربری به این مسأله نگاه کنیم گرفتاری ما مضاعف می‌شود، این در حالیست که مقررات به ظاهر حمایتی شهرداری فضای بسیار مشکلی را از منظر اجتماعی و همچنین فضای بسیار پر مزاحمتی را از جهت کیفیت زندگی برای شهروندان به وجود آورده است.

آخوندی با اشاره به اینکه مدت‌هاست در ایران شهرسازی دچار انحراف مسیر شده است، گفت: برای بازآفرینی صحیح بافت‌های فرسوده نیازمند این هستیم که به سمت ساختارهای محلی حرکت کنیم که گوش به فرمان ما نباشند. باید استقلال این ساختارها را به رسمیت بشناسیم تا بتوانند تصمیم‌گیر باشند و ما فقط از جنبه‌های هدایت، گسترش دانش، کمک‌های مادی-معنوی و آموزشی، سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده را افزایش دهیم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0