معماری اسلامی حرم شاهچراغ (ع)

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در معماری فضای زیر گنبد طرح توسعه حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) از معماری اصیل اسلامی استفاده شده است.

مهندس علیرضا تابش در جمع کارگران و مهندسان مجری طرح توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: یک هزار متر مربع فضای زیر گنبد این مجموعه طوری طراحی و ساخته شده که معماری اصیل اسلامی را برای سال های متمادی ماندگار خواهد کرد. وی ادامه داد: تاسیسات و آسانسورها و پله برقی های به کار رفته در این مجموعه نیز از بهترین نوع آن خریداری شده است.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین گفت: با اجرای طرح توسعه حرم حضرت شاهچراغ (ع) فضای برگزاری آیین های مذهبی به ظرفیت ۱۲ هزار نفر به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) الحاق می شود.
مدیر طرح توسعه حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) نیز اظهار کرد: با اجرای این طرح هشت هزار و ۵۰ متر مربع فضای سرپوشیده شامل پنج هزار و ۵۰۰ متر فضای مسوول برادران و سه هزار متر مربع فضای ویژه خواهران به حرم مطهر افزوده می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون در شیراز فضای واحدی برای اجتماعات مذهبی نداشتیم گفت: با اجرای این طرح حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و مسجد شهدای شیراز به هم متصل می شود و فضای واحدی برای دعا و نیایش در اختیار مردم قرار می گیرد.
مهندس شهبازی گفت: فضای قبلی حرم مطهر شاهچراغ (ع) گنجایش سه هزار نفر زائر را داشت و در مناسبت های مختلف جوابگوی حضور گسترده مردم نبود از این رو احداث این فضا الزامی بود و ضرورت داشت.
مدیر طرح توسعه حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) گفت: با افتتاح بخشی از پروژه تا پایان امسال فضای مناسب در اختیار ۱۲ هزار نفر از زیران حرم مطهر قرار می گیرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0