فعالیت های فرهنگی شهرداری های سوئیس

همکاری میان بخش خصوصی و بخش دولتی کشور نقش بسیار مهمی را در حوزه فرهنگ ایفاء نموده و بیشتر حول محور منافع مشترک می چرخد. بر اساس آمار سال ۱۹۹۹، سهم هزینه های اختصاص یافته از سوی بخش خصوصی به امر فرهنگ تقریباً ۲۷% درصد می باشد.

در حال حاضر، ۶۵۰۰ بنیاد فرهنگی در این کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۵۰۰ بنیاد از اهداف فرهنگی برخوردار می باشند. اداره فرهنگ شهرداری ها در پروژه های متنوع و مختلف فرهنگی با شرکای خصوصی همکاری می نماید. از جمله این همکاری های مشترک می توان به تأسیس
kulturplattform schweizا اشاره نمود که قسمتی از بودجه آن از طریق صندوق خصوصی Migros تأمین می گردد.

براساس آییننامه قانونی، صندوق خصوصی Migros حدود ۰/۵ درصد از سود خرده فروشی و ۱% از سود عمده فروشی خود را که بالغ بر یکصد میلیونCHF میگردد به فعالیتهای فرهنگی کشور اختصاص داده است.

با مشارکت بنیادهای فرهنگی سوئیس، اداره فرهنگ شهرداری زوریخ دو کتاب راهنما در جهت حمایت از فرهنگ کشور منتشر نموده است. یکی از این کتابها با کمک صندوق Migros بر روی شبکه جهانی اینترنت نصب گردیده است .

سرمایه گذاران سوئیسی در حال توسعه و اجرای پروژه های خود با همکاری مستقیم مؤسسات فرهنگی و هنرمندان کشور میباشند. برای نمونه نمایشگاهی در خصوص بدنسازی و تناسب اندام در موزه های مختلف شهر برگزار گردید که از جانب کمپانی چند ملیتی دارویی پشتیبانی می گردد.

حمایت و پشتیبانی از فعالیتهای فرهنگی – هنری

به واسطه وجود ساختار فدرالی در کشور سوئیس، جوایز اهدایی به هنرمندان به طور عمده از طریق سطوح محلی و شهرداری ها اعطا می گردد.

در سطح کشوری، اداره فرهنگ و بنیاد (Pro Helvetia)

به طور عمده مسؤول حمایت و پشتیبانی مستقیم و غیرمستقیم از هنرمندان کشور می باشند.

طی سال ۲۰۰۰ میلادی، شهرداری زوریخ جوایزی را به تعداد ۲۰ نفر از هنرمندان اهداء نمود. جوایز مذکور به ۱۳ مؤلف، ۳ گروه موسیقی، ۱ تصنیف ساز و ۲ رقصنده اهداء گردید.

تأمین اعتبارات و طرحهای کمکی هنرمندان کشور

به خاطر ساختار فدرالی کشور سوئیس، جوایز اهدایی به هنرمندان بیشتر از جانب سطوح محلی و شهرداری های کشور تهیه و اهداء می گردد.

به عنوان مثال :

شهرداری زوریخ از ۳ موسسه فرهنگی در شهرهای مختلف دنیا برخوردار بوده و امکانات اقامتی و اجرای نمایش را برای هنرمندان سوئیسی فراهم آورده است. مؤسسات مذکور در ژنو، پاریس و نیویورک آمریکا مستقر می باشند.

به هنرمندان برگزیده اجازه داده می شود که به مدت یک سال یا کمتر به این استودیوها دسترسی آزادانه داشته باشند. هنرمندان کشور همچنین کارمزدی بالغ بر ۲۰ هزار CHF برای این کار دریافت میدارند. از سال ۱۹۹۲، تعداد ۱۹ نقاش، عکاس و هنرمند ویدئویی در مؤسسه نیویورک فعالیت نموده اند.

اداره فرهنگ شهرداری زوریخ از طریق اتخاذ تدابیر مشروح در ذیل از هنرمندان کشور حمایت و پشتیبانی مستقیم می نماید:

۱- اعطای کمکهای مالی به منظور آموزش هنرمندان

۲- اهداء جوایز از طریق برگزاری مسابقات هنری و فرهنگی

۳- اعطای کمکهای مالی به هنرمندان ۴۰ سال به بالا که واجد شرایط شرکت در مسابقات مذکور نمی باشند.

۴- حمایت و پشتیبانی از استودیوهای هنری خارج از کشور از قبیل Cracow ، Newyork ، Berlin و موسسه سوئیس در شهر رم ایتالیا

۵- اختصاص کمکهای مالی رسمی کشور جهت برپایی نمایشگاههای ملی و بین المللی فرهنگی

۶- خرید آثار هنری هنرمندان کشور جهت نگهداری در کلکسیون هنرهای ملی

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0