وظایف فرهنگی برخی شهرداری های جهان

بریتانیا

در بریتانیا، تأمین بهداشت محیط، خدمات تفریحی، تعلیم و تربیت، خدمات اجتماعی و سایر خدمات فرهنگی جزو وظایف شهرداری ها است.

استرالیا

شهرداری ها در استرالیا در زمینه خدمات فرهنگی و پر کردن اوقات فراغت، خدمات اجتماعی و رفاهی فعالیت های گسترده ای را بر عهده دارند.

فرانسه

ترویج فعالیت های فرهنگی، رسیدگی به امور مدرسه ها، برنامه ریزی برای اوقات فراغت و سرگرمی های جوانان، اداره کتابخانه ها، فرهنگسراها، موزه ها، سینما و تئاترها، رسیدگی به امور مربوط به تبادل های فرهنگی، رسیدگی به امور موسیقی، تأسیس خانه شعر، تأسیس خانه هنر و نظایر آن از جمله فعالیت های شهرداری های فرانسه به شمار می آید.

هلند

امور فرهنگی و تفریحات از جمله برپایی نمایشگاه ها، موزه ها، تئاترها و کنسرت ها، آرشیو تاریخچه شهر، کتابخانه ها، امور جوانان، ورزش و تفریحات سالم، امور جشنواره ها، ارکستر سمفونیک، آرشیو نوار و فیلم، باغ وحش، آموزش و پرورش و ارائه مشاوره به شهروندان در زمره فعالیت های شهرداری های هلند قرار دارند.

ژاپن

شهرداری ها در شهرهای ژاپن مسئولیت دبیرستان ها و کودکستان ها را بر عهده دارند و تأسیس و کنترل نهادهای آموزش عالی بر عهده دولت ملی است. از دیگر فعالیت های شهرداری ها در این کشور آموزش و پرورش اجتماعی است.

منظور از این آموزش، آشنا کردن عموم مردم با فعالیت های فرهنگی است که امکان فراگیری شان اغلب در مدرسه های معمولی وجود ندارد.

نقش شهرداری ها در این زمینه ترغیب شهروندان و کمک به آنان در فراگیری از راه ایجاد شرایط لازم و تأمین محیط مطلوب آموزشی است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0